Nässelsoppa

Idag blev det efterlängtad nässelsoppa till middag. Amandas kompis F tyckte inte om det men gillade ägg och sedan hade jag en pannkaka i kylen som tur var. F's pappa ringde och kollade om det var ok och hämta F senare och det var så klart ok... Tjejerna har ju kul. Berättade att F inte gillade maten och då skrattade han lite och frågade om vi fått mycket över? Och det hade vi ( hade precis sagt till Danne att det skulle räckt till en familj till) och då frågade han om han kunde få köpa lite(var läänge sedan han åt det sist)..visst kunde han få resten tyckte jag. Men inte behövde han betala för det. Så kul tycker jag med någon som gillar nässelsoppa och det löste ju frågan jag hade över vad jag skulle göra med resten av den färdigkokta soppan...


Kommentarer
Postat av: Eva

Men jag då? Vill också ha :P

2012-06-15 @ 17:46:35
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Lisas Vinterland

Sv: vad roligt! Alltid kul att höra att det man skriver ger lite julkänslor :) Ja, det är svårt att bestämma när man kan börja tänka på julen, det faller sig naturligt, för mig är det när regnet piskar på taket under sommardagarna som tankarna brukar börja sväva åt det hållet. Annars brukar det bli att längtan för min del börjar i slutet av agusti! :)

2012-06-16 @ 14:54:30
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback