Varning för troll

Den 17/10 2011 skulle Amanda iväg på maskeraddisco på skolan.
Vi jobbade i några timmar på hennes kostym en kväll och det blev ett par av mina gamla trasiga byxor som vi sydde ihop och satte traslappar på och en lång svans som jag flätade ihop av lila och blått tyg som jag fått över vid något tillfälle. Som tröja tog vi en av hennes pappas gamla t-shirtar och sydde lappar på och klippte sönder ärmarna i remsor.

Med lite smink och en hel massa mousse, hårspray och lätt tupperande så såg hon ut som ett riktigt troll när det väl var dags och medan hon klädde på sig för att gå på discot så förevigade jag henne på bild och undertiden så grimarserar hon så roligt.


Hittade en skisstävling hos Pappersbiten som går ut den 31/1 och när jag såg skissen(nedan) så visste jag direkt vilka kort jag skulle använda mig av.




Som ni förstår så var det trollbilderna jag tänkte på och jag har nu tagit 3 av dessa bilder och figurklippt ut henne ur dem och sedan för första gången inspirerats helt fritt av skissen och försökt att inte följa den slaviskt utan bara utgå från upplägget så gott det nu gick till denna LO.


Här är resultatet som jag själv är otroligt nöjd med om jag får säga så :-P


*Basen är ett helt underbart papper från Magnolia - "Sweet Rainbow" Summer Foliage
*Stenarna och fjärilarna är från Vilda Stamps (och kanske myrorna också ?)
*Svampen, växterna och staketet har jag gjort själv medan skylten är hittad på nätet och utskriven på fotopapper
*Bakom dörren som går att öppna finns det dold Journaling

Kommentarer
Postat av: Martina

Vilken skön LO. Och vilket sött troll. :)

2012-01-26 @ 22:24:45
URL: http://mimicsliv.blogspot.com
Postat av: Millancolin/Camilla

Äntligen fungerar det att kommentera på din blogg från min dator! :)

Förstår att du blev nöjd, den blev ju jättefin! Kul att du gjort så mycket själv också, svampen och växterna..det blir så personligt!

Ha det fint nu! / Millan

2012-01-26 @ 22:25:30
URL: http://millaspysselvra.blogspot.com
Postat av: Anette

Vad fint och vilket charmigt troll.

2012-01-27 @ 07:30:35
URL: http://englantaiskogen.blogspot.com/
Postat av: Ywonne

Läcker...och lite annorlunda...

Lycka till... jag har också lämnat ett litet bidrag till Pappersbiten S

Postat av: Ulle

Hur bra som helst, man fattar precis hur du tolkat skissen men ändå så fritt och jättefin. Duktig du!!

2012-01-28 @ 06:31:20
URL: http://Har ingen
Postat av: Scraptroll

Tack så hemskt mycket allihop för era kommentarer, man blir så glad när man får respons på det man gör :-D

2012-01-28 @ 10:42:29
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback