Stallet

Ja i fredags var vi och hälsade på i stallet för att få se nya hästen som syster och bonuspappa min köpt.
Gledi är en islandshäst och en riktigt robust liten häst men också otroligt snäll. Fast jag är ju både allergisk och ingen hästmänniska så jag höll mig en bit ifrån och tittade på.


Tova däremot var väldigt nyfiken och hade svårt att förstå att man inte fick springa runt hästen, lillfröken älskar ju djur och inte mindre med hästarna heller. Hon t.o.m klappade och lät Gledi nosa lite på hennes hand.


Sedan var det ut med Gledi och Danne ledde först runt henne


Amanda  fick sedan rida alldeles själv och hon var sååå stolt där hon red varv efter varv utan någon som ledde henne och Gledi gick så försiktigt och försökte snällt komma på vad i hela friden människan på ryggen ville göra för någonting :-p


Tova fick stå på sidan om och vänta och det var jobbigt värre. Hon fördrev lite tid genom att hoppa över bommarna.


Men sedan fick hon också rida och Danne höll i henne och Anna ledde hästen.


Ja nån timme han vi med att fördriva innan det blev för kallt och vi åkte hem för att laga middag.


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback