Grillade igår...

Gårdagen började med att jag klev upp kl 7 och gjorde mig redo för klädbytardag på Lyran här i Storvik. Blev lite besviken när man kikade ut genom fönstret och nästan inte trodde sina ögon för det var alldeles vitt ute. När man väl skulle ut så blåste det riktigt starka och iskalla vindar och på backen var det halt. Men ju mer dagen gick desto mer smälte det bort och det var skönt (men det är fortfarande kallt idag).
Jag var på Lyran till 8 och började packa upp mina grejjer och kl 10 öppnade de(stängde kl14)...började med att 2 leksaker rök fort som attan och sedan blev det lite ströplagg sålda och några barnskor. strax före ett dog det ut helt och efter en halvtimme så hade 5 försäljare av ca 15st gett upp helt och packat ihop sina grejjer och åkt hem. Jag stod ut och lyckades få lite mer sålt mot slutet :-)
Totalt så fick jag ihop 295:- varav 100.- räknas bort eftersom jag betalat det i bordskostnad...men jag är väldigt nöjd ändå (men skulle haft tag på en klädbytardag till så jag kan sälja lite mer för nu ligger ju allt bara här o tar plats). Hemma så delade jag upp vinsten på 195.- på Danne o mig så de fick hamna i privata sparbössan...mitt kommer nog gå åt på scrapmässan i maj och vad Danne gör med sitt det vet jag inte.


På eftermiddagen var vi till Östanå för att fira min bonuspappa Mats på födelsedagen och han hade beställt grillning. Jag var otroligt trött, täppt i näsan och frös (hade ju inte någon riktig lunch eftersom jag stod på klädbytardagen, utan hade bara 2 mackor och en banan) och maten blev väldigt sen men när den väl stod på bordet så kastade jag mig nästan över den och åt upp hela 2 köttbitar + klyftpotatis....efteråt serverades det tårta som mamma köpt antagligen på ICA Maxi och den var jättegod trots att man var alldeles mätt i magen efter maten :-P
Hade otroligt trevligt även om jag mådde sisådär :-)

Kommentarer
Postat av: Millan

Stämpeln kom med i setet med alla djur från Panduro. Tyckte dom var så himla söta och många av dom passar nog bra till barnkort! :)

2012-04-01 @ 20:28:14
URL: http://millaspysselvra.blogspot.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback