Trädgårdsgöra

Igår var vi ute ett tag på sena eftermiddagen och ungarna passade på att leka medan Danne klippte den stora delen av gräsmattan och jag räffsade ihop alla nedrans äpplen som rasat ner från äppelträdet på framsidan.




Idag medan flickorna har varit på skola/dagis så passade Danne och jag på att gå ut och börja beskära äppelträdet på framsidan och med det var hela mitt arbete med att räffsa ihop äpplena igår nästan i onödan då det nu ligger fullt med grenar och andra äpplen där.

Egentligen ska man ju beskära i JAS-månaderna men vi har inte hunnit det och det är så tidigt i oktober så vi passar på och hoppas träden klarar av det ändå.


Danne synd ju inte ens där han står på stegen och klipper/sågar bort grenar



Det är en hel del kvar att göra ute men det får vänta till imorrn lr någon av dagarna framöver eftersom Danne har ledig vecka nu. Men det skulle vara skönt med lite hjälp att se efter ungarna medan vi försöker hinna det som ska hinnas :-P

Om nån timme åker vi till svärfar och hälsar på.


Till helgen blir det en del scrappande skulle jag tro då det är Cybercrop på Svensk Scrapbooking med en hel massa tävlingar och så otroligt många företag som sponsrar med vinster och jag ser fram emot en massa inspiration :-D

Kommentarer
Postat av: Eva

åh vad roligt med cybercrop, får se om man hinner göra nåt då :)

2011-10-05 @ 22:43:28
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Scraptroll

Självklart ska du vara med Eva :-D

2011-10-06 @ 18:23:43

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback