Mina första bidrag

Den här helgen är det CyberCrop på Svensk Scrapbooking och igår han jag med att göra alster till 3 av utmaningarna...allihop kortutmaningar.


Kortskiss 1 - fick bli ett julkort med den mysiga tomten från Pysselmyran och övriga stämplar är märkta "studio g" och "dovecraft".
Bakgrunden är en freebee från härliga "Skogstokiga"





Kortskiss 2 - Detta är det kort jag är absolut mest nöjd med :-D

Fjärilar(i rutorna) och bakgrundpapperet fick jag när jag handlade av "Smått och gott" och "Marie´s Scrapstudio" på mässan i Gävle och det är jag såå glad över nu.





Kortskiss 3 - Ärligt talat så är jag inte lika nöjd med det här kortet det blev inte riktigt som jag tänkt mig men det är fint ändå :-)

Tittade på skissen och såg genast att kortet måste ha djup så jag har skurit ut en cirkel i det ljusgröna pappret och satt det på 3d-kuddar.
Den blå remsan sitter fast ovanpå det gröna pappret och sitter sedan fast i den blåmönstrade cirkeln. 
Ovanpå alltihop har jag fäst ett lamineringsark där jag målat med akrylfärg och glitter i form av en fjäder på baksidan(så den inte skall slitas/skrapas bort)




Idag har jag än så länge inte hunnit med några alster då jag haft en hel del annat att göra...men kanske hinner jag med att göra något nu under kvällen medan Danne kikar på Hockey

Kommentarer
Postat av: Svensk Jul

Mycket fina:)

2011-10-25 @ 18:03:10
URL: http://svenskjul.blogspot.com/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback