Tovas inskolning, dag1

Tova har haft första inskolningsdagen på dagis. Hon var nyfiken från första stund och började kika runt men hon hade stenkoll på oss och så fort hon fick syn på datorn så fick den uppmärksamheten och fröken hennes hade lite svårt att få bort henne där i från. Tova har ju ändå en fördel av att ha gått på Öppna förskolan så hon känner redan några av barnen på dagis sedan tidigare :-)

Vid fruktstunden så förstod hon inte alls att hon skulle sätta sig vid bordet och få frukt förän jag frågade om hon villa ha mellis då gick hon dit men ville inte alls sitta still utan skulle sitta i pappas knä i soffan, en liten stund fick han henne att sitta i stolen men så fort hon upptäckte att han inte satt bakom henne längre så skulle hon bort där i från..fröken var hon rädd för precis som hon är med de flesta människorna vi har runt om oss :-/ Strax efter 10 var det dags för mig att röra mig hemåt så jag fick i mig lite mat innan jag skulle till tandläkaren...då följde Danne med mig ut för att hämta vagnen i bilen och när han kom in igen så grät och skrek Tova och var helt otröstlig...bådar väldigt gott det där *inte*

Väl hemma var hon visst jättetrött för hon har nu sovit 1½ timme och jag väntar på att hon ska vakna så vi kan gå till dagis och hämta Amanda

Imorgon ska hon vara där 8.30-12 ungefär så att hon får prova äta där och på torsdag då ska det både ätas och prova sovas där sen får vi se hur det går

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback