Tovas inskolning, dag 2

Ja andra dagen på Tovas inskolning och det har gått rätt så bra. Hon kikade runt och var nyfiken på allt, fastnade för en kille som som heter Filip och följde efter honom och skulle pussas och kramas vilket han inte alls var så förtjust i :-P Jag fick en annan liten kille som heter Lowe i knät och där trivdes han så bra...han var trött stackarn och är inskolad för bara nån vecka sedan, bara strax över året gammal.

Tova kröp upp i en vagn också och tyckte det var jättemysigt och det gick bättre att äta frukt och mat där idag. När vi skulle hem så klädde jag på henne och då kröp hon upp i samma vagn igen och lade sig ner och hade filten på men när jag frågat om hon verkligen skulle vara kvar eftersom jag skulle sova så ville hon med mig. fats först skulle hon prova gungorna :-)


--------


En annan blir rätt så uttömd på energi av att bara sitta där och inte göra något vettigt alls och jag höll på att gå i taket idag. Först har de fruktstund och jag blir inte erbjuden något förutom kaffe som jag inte dricker och te som jag inte alls kände för då...är ju inte mättande på något sätt heller.

När det är en dryg timme kvar till lunch får jag veta av ena fröken att de ju inte betalar för någon lunch åt mig, så jag frågade om jag kunde betala för lunchen då men det kunde jag inte få något svar på = fungerade ej. Hade en jäkla tur att jag hade en mealbar med mig och min vattenflaska annars hade jag ju dött av hunger.

Danne blev såklart riktigt sur när jag berättade det eftersom de gånger han skolat in Amanda så har de proppsat på att han så klart också ska äta lunch med dem (och hon är ju inskolad på tre(hmm fyra?) olika dagis. Vad är det för jäkla fel när man först inte ens kan få information i tid om detta med lunchen och sedan går det inte ens att betala för att få lite lunch?! Speciellt med tanke på att jag frågade igår vad det skulle bli för lunch idag och jag fick listan i handen så jag kunde kolla. Perfekt tillfälle för dem att säga något!

Imorgon får det bli en mealbar och vatten igen men tar nog med mig en banan till mellis också för inte tusan tänker jag sitta hungrig imorrn när jag ska vara där mellan 8.30-(ca.) 13.30

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback