Tur och Otur

Vad jag har varit slapp med att uppdatera här inne :-/
Hoppas att det är bra med alla i alla fall?

Här står inte tiden precis still just nu.

Har sett över min kost och gjort förändringar till det bättre genom att räkna kalorier och bokföra vad jag äter på en speciell sida(gör det mest för att få bättre koll på vad jag äter och hur mycket),

jag promenerar flera dagar i veckan och tränar med Wii fit 30-45 min varje till varannan dag + 10 minuter på Vibben efter träningen.
Jag har nu gjort detta i 21 dagar och har mät-och vägdag på tisdagar. Förra veckan visade på att jag tappat 3cm runt höften(där rumpan är som bredast), 7cm runt midjan och 2,5 kilo  på de första 2 veckorna och det är bara positivt.
Är såå nyfiken på vad det visar imorgon :-)

Jag känner verkligen att jag mår bättre nu och jag är stolt över mig själv som lyckats med denna förändring.

Sötsuget som jag haft sådant enormt problem med tidigare är inte alls så stort nu och i lördags när de skulle handlas lördagsgodis så hade jag inget sug alls utan åt bara lite popcorn på kvällen.

Den här "metoden" passar verkligen mig då jag fortfarande kan synda till kvällen om jag har tillräckligt med kalorier kvar men väljer oftast att först ta mig mitt 3:e mellanmål på kvällen och på det sättet mätta "sötsuget" som oftats egentligen är hunger och på det sättet vinna över mitt sötsug :-D



Jag känner att allting går rätt så bra nu och jag är mer öppen för ny vänskap och har träffat 3 tjejer som jag verkligen kan tänka mig att bli närmare vän med och som verkar känna likadant :-)



Inte allting är väl fullt så positivt som det verkar ovan eftersom livet har sin gilla gång.


Tova har fått en förkylning med jobbig hosta (antagligen för att jag släpat med mig henne ut i kylan typ varje dag den senaste tiden) så nätterna är lite oroliga...och dagtid verkar hon inte veta riktigt vad hon vill och blir lätt irriterad när man inte gör som hon vill vad det nu kan tänkas vara.


Danne gick ut första natten igår kväll och imorrse när han kom hem fick jag veta att han kört in i snövallen längs 80sträckan efter Granngården så nu är det en buckla på nummerplåten, det var fullt med snö i hela motorutrymmet och plasten som sitter under där har lossnat så det hänger ner mot backen.

Han lyckades iaf gräva ur tillräckligt med snö för att ta sig till gör-det-självhallen och spola bort all snö med högtryckstvätten...ikväll ska han åka med bilen och ställa den i Jessicas varmgarage så den kan torka ur till imorgon när han ska hem från jobbet igen.
Sedan håller vi bara tummarn att det inte är allt för mycket fel på bilen.

Just nu så säger han att servon krånglar och gör bilen svårstyrd speciellt när man kör på låg hastighet så vi får väl se hur det blir med det där.

Danne klarade sig iaf helskinad och hade bara lite extra adrenalin i kroppen när han kom hem men somnade ändå rätt så snabbt.
Skönt som bara den då man blev lite orolig när han berättade om det.



För två dagar sedan var vi på Ica Maxi för att handla för kommande veckan och då lyckades Tova(som satt i kundvagnen) få tag i Amandas hår och dra henne rakt ner i handtaget på vagnen så hennes redan lite lösa framtand lossnade och hon blödde som bara den...Amanda var jätteledsen och hade lite ont.
Men när tandfén varit hit och lämnat en guldtia under natten så var lyckan gjord igen :-)



Oj vad långt det blev denna gång!

Får se om jag kan uppdatera lite oftare nu :-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejja Leena!

vad duktig du är med kalorierna!

Kan du slänga ut en länk till den där sidan du använder?

2011-02-22 @ 07:35:04
Postat av: Leena

Malin: tack så mycket :-)

Matdagboken.se använder jag!

2011-02-22 @ 18:59:44

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback