Tandläkarbesök

Idag var det så dags för tandläkarbesöket som jag fasat för sedan i våras när jag fick veta att jag behövde dra ut den visdomstand som satt överst till vänster(fast måste säga att det känsn jobbigare att tänka på när visdomständerna i underkäken ska dras för då måste det opereras).
Denna gång var jag iaf smart nog att preparera med värktabletter precis innan det skulle börjas dra nån tand så smärtan efter har ändå varit någolrunda uthärdlig den här gången jämfört med förra.
Men upplevelsen att dra ut den rackans tanden var inte alls kul...först 2 sprutor på utsidan o 1 i gommen och när tanden vägrade lossna efter att tandläkaren flyttat sig fram och tillbaka från att sitta på min vänstra sida till att sitta på min högra några gånger så fick jag ta en bedövningsspruta till.
Det var en rackans svår tand att få ur och det visade sig sedan att tandens rötter hade växt ihop plus att den hade en krok så det var inte konstigt att det tog 1 timme att dra ut den.
Efteråt var jag väldigt frussen efter att ha spänt mig så mycket fast jag försökte att slappna av så mycket det bara gick.
Väl hemma så käns det rätt så ok iaf...har sovit, ätit makakroner(lätt att få sig) och tagit nya värktabletter.
Även om det känns en del i munnen så sitter den mesta värken i huvudet just nu känns det som o i munnen där ilar det lite lätt i tanden som var bredvid visdomstanden men det går förhoppningsvis över när tandne vant sig vid att ha en sida till fri.

Är trött, så trött men man kan ju inte sova hela tiden även om det är väldigt skönt ;-)

Blir att sitta lite framför tv och ska hänga lite tvätt när maskinen Danne startat är färdig.

Imorgon om jag mår bra...vilket jag har gott hopp om...så ska jag och ungarna med Öppna förskolan till skogen för att umgås, grilla korv och kolla om det finns lite bär att plocka.
Danne börjar tidigare(kl 12) så han skulle inte följa med :-/ och sen vet jag väl inte än hur eftermiddagen ser ut...kanske blir vi bara hemma o tar dagen som den kommer....

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback