Hostigt till tusen

Det började med att Amanda fick hosta och som vanligt så kan inte jag hålla mig frisk o råkade ut för samma :-/

Drygt till tusen är det att hosta hela tiden och det kittlas i halsen så jag blir galen och har svårt o prata ordentligt p.g.a det också.
Misstänkte att Tova ev. kunde ha nått virus i magen då hon kräktes natten mellan måndag o tisdag, men det kan lika gärna ha varit apelsinen som hon fick som gjorde det då hon inte kräkts något mer efter det.
Vi höll oss iaf hemma jag och ungarna bara utifall att, men igår fick så Amanda gå på innebandyn igen och som hon längtat...hon blev ju nästan tokig av att behöva vara hemma hela veckan.


Jag själv är också trött på att bara sitta hemma men kan ju inte göra så mycket när jag hostar som jag gör, ser fram emot nästa vecka för då ska jag gå på Öppna förskolan igen o Amanda får gå tillbaka till dagis på tisdagen.

Idag har man passat på o gjort lite ordning i garderoben igen och lagt in all rentvätt, varit ut och plockat ihop ca 6st hinkar med ruttna äpplen som ramlat ner på gräsmattan. Börjar ju bli dax nu att plocka in alla leksaker, utemöbler och annat som ligger/står överallt innan det kommer snö.
Till middag idag blir det Revbensspjäll, pommes chatuê och bea, man måste ju lyxa till det lite såhär på lördagen ;-)

Imorgon jobbar Danne 12timmars och jag ser inte alls fram emot det. Hoppas, hoppas att Eva vill komma hit och hålla mig sällskap och äta nässelsoppa till middag med mig och Amanda och kanske äta lite ost o kex som blev bortglömda sist hon var hit. När Danne kommer hem kanske man kan hinna med att scrappa lite också.

Kära syster ska ju flytta hemifrån nästa helg och blir då sambo med sin pojkvän. En 2:a i Hofors har de lyckats få tag på och jag är såå nyfiken på hur den ser ut...ska försöka hjälpa till med flytten men ska se om vi hittar barnvakt då för Danne och jag ska gå på Vernissage i Gävle(?) på lördagen då en släkting till honom ska ställa ut sina alster(vet inte riktigt men tror det var foton, haha dålig koll man har).

Nu ska jag gå och äta

Hoppas ni har haft och får en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: neta

Hej igen!

Nu har vi fått lite snö... vinter kommer med stora steg...

Men som tur är så försvann den lika fort som den kom.

Här är full rulle.. Vi byter kök och har kaos i huset... Samtidigt fick vi vattenläcka i källaren. kul kul...

Jag har börjat ticka åt Järbo Garn och har 2 andra ställen i stan som säljer åt mig... så det är fullt upp på dagarna.

Dottern har flyttat till Oslo, så nu ser jag fram mot att få åka dit och hälsa på.

Tror förresten att jag såg Er på Maxi för någon vecka sedan...

Men vi var så långt från varandra... så jag hann inte på Er...

Hoppas allt är bra...

Jag är så sällan in här, tänkte fråga om Du har Facebook...

Jag är mest där nu för tiden..

Vad mycket fint Du gjort... Du är så duktig..

Hosta och snuva har vi också haft i flera omgångar..

Dt är såå jobbigt...

Ha de bra!

Kram Neta!

2010-10-20 @ 20:25:11

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback