Tandvärk

Jo jag har haft problem med tandvärk lr ja egentligen så var det tydligen inte tandvärk utan tandköttsinflammation vid en av mina visdomständer...fick iaf antibiotika utskriven av tandläkaren i lördags och den ska ätas i 10 dagar. 2-3 dagar tog det innan antibiotikan hjälpte till att få ner svullnaden och nu är behöver jag inte äta värktabletter även om jag fortfarande har lite småbesvär.



Igår tog jag barnen på en promenad tillsammans med Öppna förskolan till Nymmenåsen i Västerberg. Det var väldigt fint där uppe och vi hade tur med vädret.
Vi hade med oss kycklingsallad(hemmagjord)  som bara var hur god som helst o till det drack vi festis.
När Tova skulle äta sin mat var hon så fruktansvärt trött att hon i stort sett sov i vagnen när jag matade henne med burkmaten.
Amanda fick "blåsa" riktigt stora o vackra såpbubblor och red också på den stora(trä)hästen.

När vi kom hem var jag helt slut och tog en timmes stödvila då ögonen sved av trötthet och efter det åkte vi in till Sandviken och handlade lite att fylla på förråden med.
Köpt en ny hjälm åt Amanda så idag har jag cyklat med henne till dagis o haft Tova i barnsitsen med Amandas gamla hjälm..ska dock köpa en ny åt henne med som sitter bättre o gör att det blir mer bekvämt för henne. 

Just nu ligger Tova i soffan i sover och Danne sover uppe efter att ha jobbat natt...jag skulle egentligen ha gått ut o rensat lite i nått land men kan ju inte lämna Tova i soffan då hon kan ramla ur om hon vaknar, börjar röra sig o snurra runt.

Idag måste jag till Bernö o köpa jord och nya större plastkrukor då det är ett måste att plantera om tomatplantorna nu om jag vill att de ska överleva. Måste hitta något skydd till fönstret med så inte solen bränner sönder mina växter....ska leta efter snygga bordstabletter i typ någon genomskinlig plast och ett besök på H&M i Valbo kanske för att köpa skor åt Tova...de hade så söta där när jag var där sist men då hade jag inte Tova med så kunde inte prova fram någon bra storlek. Ny Byxor till Danne står också på listan men han är så svår att hitta till...lite kräsen med hur de sitter/känns över magen är han min karl ;-) o sen har han en liet knepig storlek med som är svår att hitta.

Nu ska jag iaf försöka hitta på nått vettigt medan jag har händerna fria :-)

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback