Har varit...

...lite att göra här hemma en tid nu.

Tova är inne på sin fjärde förkylning med hosta och feber under den senaste månaden, igår var jag för tredje gången upp till hälsocentralen för att vara säker på att hon inte har någon annan bakomliggande infektion lr så...fick ju penicillin men den hjälpte enbart mot en liten öroninflammation hon hade vilket ju är bra i sig.
Igår tog då denna läkare sänkan på Tova och kollade tempen på henne bara för att försäkra oss om att det inte är något fel och allt såg bra ut...så nu är det bara att vänta ut dessa otroligt jobbiga förkylningar hon får.

Vi har rensat ur större delen av det gamla hallonlandet och satt dit 4st nya plantor.
Resten av landet ska vi sätta potatis i  så får vi se hur det går, sedan kommer det antagligen bli några fler hallonplantor där.

Jag har rensat ytterligare ett land på baksidan där jag satt 4st lavendel som jag hoppas klarar sig där nu när det blivit kallt på nätterna igen...till sommaren blir det riktigt varmt där och då borde lavendeln trivas riktigt bra.

Det är många land att se över på den här gården och jag har inte precis några gröna fingrar men jag gör så gott en helt okunnig kan.
Att rensa ogräs är verkligen hemskt när man inte riktigt vet vad som är blommor och vad som är ogräs, men ryker det så ja då är det väl så.
Stor nackdel med är att jag avskyr småkryp och tycker inte alls om att gå o klämma larver, ägg och skalbaggar *usch* som man borde och behöver göra om man vill ha fina blommor.
Just för tillfället har jag upptäckt att mina vackra liljor(oranga) som förra ägaren satte har fått påhälsning av den berömda vackert röda liljebaggen men som tyvärr kaläter liljor och den är på god väg med mina liljor :-/



Har haft besök av min väninna Cicki några dagar...egentligen skulle hon bara komma hit o grilla och stanna över natten men det slutade med att hon blev här 3 dagar och vi han med 2 grillningar *mums* och hel massa annat gott som vattenmelon(Tova fick smaka och det var en stor hit) och äppelpaj.
Igår var det då dags att iaf skjutsa hem henne mend et blev så att innan hon fick åka hem helt så åkte hon och jag in till Gävle alldeles själva och gick på bio.
 Vi valde att se Alice i Underlandet som visade sig vara en otroligt bra film som får +++++  och som definitvt kommer hitta sin väg in i våran filmhylla när den kommer ut på film.
Danne var ensam hemma med barnen och det hade gått bra även om Tova varit lite småkinkig med gröten...annars hade hon mest varit nöjd t.o.m när Danne läste godnattsaga för Amanda så satt Tova alldeles still och lyssnade.



Idag har jag promenerat med Amanda till dagis..lr ja hon cyklade och jag gick men det gick bra och hon är så duktig på att vänta och stanna när man kommer till en ny korsning/väg.

Om en stund så ska vi åka in till Sandviken där jag ska lämna tillbaka några barnböcker på biblioteket innan tiden går ut imorgon, ska lämna in min cykel som på något sätt har lyckats få ett otroligt vint bakdäck(förhoppningsvios kommer det inte bli allt för dyrt) och vi ska till Ica och handla lite också.

Kommentarer
Postat av: Erica

Javisst är de jobbigt.. själv har ja en hosta som går rakt ner från tårna :p

2010-05-04 @ 14:06:41
URL: http://surpricebox.com/scrapping
Postat av: Scraptroll

Erica: Ajdå det lät riktigt jobbigt

2010-05-04 @ 14:32:21
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback