Nehepp

Händer inte mycket alls här just nu.
Danne ringde försäkringsbolaget som talade om att eftersom vattnet kom utifrån så gällde ingen försäkring på det...helt sjukt tycker vi såklart.
Danne har hängt upp en kupévärmare en sån där lagom bit från det blöta o haft på medan vi varit hemma och sedan ahr vi en avfuktare som står o går hela tiden, Han täckte också för balkonggolvet med plast  och äntligen verkar det som att det torkar ut lite...vi hoppas på att vi ska kunna vänta med och fixa tills vädret har blvit bättre...går ju inte att göra något när det snöar och nästintill blåser stormvindar ute.


För övrigt så har vi varit in till Sandviken och handlat den mesta maten för ca2 veckor framöver....mer än så blir alldeles för mycket att planera i förväg.
Kikade in på Bernö och njöt av alla vackra blommor en stund, köpte också två små blommor(Murgröna - grönvit variant) som jag ska ha i två betongkrukor jag köpte på rea för ett tag sedan.
Hade jag haft råd hade jag slagit till på lite fler klätterväxter att ha i ampel men det fungerar ju inte just nu.



Tova är fortfarande vädligt hostig o somnar tidigt på kvällarna med en nattlig amning så jag ska snart gå och sova för hon har redan sovit nån timme i min famn och nu sover hon lugnt i sin säng.

Amanda sover också gott i sin säng och tjatar varje dag nu om att vi ska åka och hälsa på olika människor som vi känner men vi vill inte hem till folk när vi är så förkylda o hostiga.

Vi var ut en liten vända till Högbo igår iaf och åkte några vändor med en sådan där madrass och det var ju bara hur kul som helst...förhoppningsvis friskar vi på oss lite snart så vi kan åka it igen o stanna en längre stund och även grilla lite korv.




Kommentarer
Postat av: Fjungis

Tråkigt med försäkringsbolaget, men som för många andra så har det nog att göra med denna vinter, folk som aldrig haft dessa problem rinner det in för i år.Kanske hadde ni lite för bråttom att riva ner så mycket, kostar en massa att återställa. Vad gäller blommor, du står i rätt period just nu att tigga skott av vänner o bekanta, finns inga blommor som blir så stor o stark i längden än dom som man kan driva upp själv. Så gå på dotterns linje hälsa på folk o tigg skott, alla blommor mår bra av att det nyps lite i dom. Nä nu skall jag ut o skotta, sen dags att shoppa loss lite i stan. Kan rekommendera ett stort fint köpcenter i Uppsala Gränby centrum , klart bättre än Kupolen.

2010-03-02 @ 08:45:10
Postat av: Scraptroll

Fjungis:

Jo har hört att väldigt många har problem just nu.

Återställandet får väl ta sin tid...det är skönt att vi lyckats torka ur det hela nu.

Ja det var ju ett smart tips iofs...måste ju faktiskt se över min pelargon också kanske ta nån stickling på den om jag kan...har ju inga gröna fingrar direkt.

Hmm uppsala där har jag bara varit nån gång med skolan...kanske är värt något :-)

2010-03-02 @ 11:20:55
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback