vad?

Psykiskt trött...Nu konstaterat hos nästan alla vi känner och övriga människor - min äldsta dottern är en jäkla skitunge. 
Vad tusan ska man göra med en unge som är så jäkla bortskämd till sättet och som vägrar lyssna?
Visst kan hon vara en ängel ibland men det känns som är väldigt sällan.
Jag orkar inte med henne längre.
 Ringa HC lr BVC????  o se om vi kan få hjälp med henne för det fungerar inte att ha det så här längre.
Just nu är det bara deppigt till tusen.

Har känt så här ett bra tag nu men nu känns det som sista droppen...

Idag tog Amandas faster med henne till Furuvik och hon har inte lyssnat någonting.
Vägrade äta upp mackan jag gjort iordning åt henne men skulle ändå ha muffins o kakor av Jessica.
Jessica erbjuder korv med bröd och Amanda svarar - Jag tycker inte om korv jag äter det bara för att annars tjatar de så mycket på mig, tjatar, tjatar o tjatar(med "de" syftade hon på oss sin mamma o pappa).
Jessica köper biljetter till karusellerna och Amanda blir arg när Jessica inte vill köpa fler biljetter så hon får åka ännu mer.
De åkte dit med en vännina till Jessica och hennes barn och de barnen tittar frågande på Amanda när hon beter sig så där.

Det är ingen som vill ha min dotter hos sig längre o ärligt talat så verkar de inte orka komma hit heller.
Jag börjar bli orolig att Amanda kommer bli en av de där ungdomarna som springer på stan, röker o super skallen av sig.
Fortsätter hon så här så riskerar hon att antingen bli en mobbare lr mobbningsoffret.

Jag ser varningstecknen...måste göra något åt dem snart innan det går för långt men hur och vad?







Nu har jag iaf fått skriva av mig vi får se hur det hela fortskrider... 

Kommentarer
Postat av: Fjungis

Dags att ta tag i problemet, visa vem som bestämmer. Var konsekvent, det är du och din man som bestämmer. Inga släktinigar på ett tag som kan lägga sig i och förstöra de ni jobbar på och absolut ingen som inte har barn själv. Dom har förmåga att trissa igång och sen när det roliga är över då tror dom att det går att knäppa av.Ta en telefontid med BUP direkt, krångla inte med hc eller sånna ställen, dom kan inte dessa problem. Gör det inte svårare än det är.Men som sagt , det ni säger är det som skall gälla, om vi gör så här och det funkar bra, då kan vi göra detta ochså. Men om inte du sköter dig då blir det inte så. Korta enkla beskrivningar som dom förstår utan problem.

2010-06-30 @ 20:58:05
Postat av: Scraptroll

Fjungis: tack för tipsen om hur jag bör göra.

Vi får se om vi får bukt med det hela ändå...jag var väldigt trött igår när jag skrev så det blev lite överdrivet men visst kan hon vara jobbigt.

Hon har ju nyligen fått syskon och då kan det ju bli lite värre.

Det är vissa dagar då hon vänder på en femöring men det gör alla barn.

Ingen ursäkt men det är så vi vill göra

2010-07-01 @ 11:23:36

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback