Midsommar och att lära sig...

Igår var det så midsommar och för första gången så firade vi hemma alldeles ensamma.
Vi gjorde väl inte så mycket speciellt. När Danne vaknat vid 10.30 efter att ha jobbat sista natten så ställde vi oss o bakade en rabarberpaj och åt lite lätta rester till lunch. Sedan tog jag med mig Amanda ut på en promenad för att plocka blommor...det promenaden blev lite drygt 1timme o 20 min lång kan jag säga.
Vi åkte en sväng till G:e Hammarby för o se om vi kunde hitta till dreas midsommarfirande men icke sa nicke så det blev lite sajtsing o sedan hem igen. 
Hjälpte Amanda att scrappa en LO till svenskscrapbookings.se barn och ungdomsutmaning.
Efter det åt vi supergod middag...sill, pepparlax, kallrökt lax, böckling, kräftstjärtar, diverse grönsaker, baugett och till det dracks det fanta och Trocadero...ja supergott var det, blev så mätt att pajen fick vänta till senare.

Tova min minsta lilla busunge fick smaka lite lite sill vilket hon tydligen tyckte var smaskens*snacka om chock där* och hon fick äta färskpotatis o pepparlax(fast jag hade såklart tagit bort pepparn o senapsfröna) o det slukade hon med hull o hår så vi fick ge henne mer.


Med Tova händer det nya saker hela tiden nu när hon är så liten.
Man ser bara mer o mer hur hon är påväg att lära sig krypa och ligger ofta på mage nu och tar sig upp på alla fyra men hon har en så rolig teknik för att ta sig framåt...när hon står på alla fyra så liksom lutar hon sig framåt så att hon faller framåt o så gör hon för att ta sig fram lr så puttar hon ifrån med fötterna när hon ligger på golvet.
Vi trodde för ett tag sedan att hon höll på att få en tand men den piggen försvann illa kvickt, nu så håller hon däremot verkligen på att få en tand i nederkäken fram man ser öppningen i tandköttet och hur den breda taggiga framtanden tittar fram nu ska den bara upp ordentligt o det märks på att hon dregglar lite mer nu än vanligt o har varit lite kingig ett tag nu.

Amanda däremot håller på o försöker driva oss tillvansinne genom att inte lyssna...pratade med henne förra veckan o hon var jätteduktig i några dagar o sedan började hon om igen med icke fungerande öron.
Jag förstår ju att hon är avundsjuk och vill ha uppmärksamhet o vi försöker så gott vi kan men det räcker liksom inte till för henne.
Att vara föräldrar kan vara svårt ibland spec. när det äldre barnet frå ett syskon.
Amanda är såklart också superduktig och lär sig nya saker...just nu så är det att vissla...hon lärde sig vissla för bara någon dag sedan och kan nu vissla rätt så länge även om det såklart inte är några melodier än fast det försöks mååånga gånger varje dag.



Nu ska jag och Amanda gå och äta...blir rester från gårdagens middag...danne jobbar 12timmars dag så komemr inte hem förän till kvällen...

Trevlig midsommardag!

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback