Längtar till jul ;-)

Undrar hur det kommer sig att man aldrig är riktigt riktigt nöjd med vädret.
Jag menar när solen skiner för fullt då är det för varmt, när solen försvinner då vill vi att den ska komma fram igen.
Nu har vi ju haft en lång period med riktigt varmt väder och våran gräsmatta har torkat sönder och då önskade jag mig regn...nu när det är regn så önskar jag att solen iaf ville titta fram litegrann så man slipper känna sig så uttråkad...fast å andra sidan är det skönare att känna sig uttråkad när det är tråkväder än när solen skiner för då tycker ju alla att det är så konstigt när man inte vill vara ute.
En dag som den här när det regnar och vinden viner runt knutarna och rycker i taket så får jag höstkänslor och längtan till julen börjar smyga sig på trots att det egntligen är mitt i sommaren.
Tittade på The Holiday häromdagen och jag har verkligen försökt att hålla mig från julfilmerna så länge det bara gått men börjar kännas lite kört nu...har ändå lyckats hålla mig länge då jag normalt börjar längta till jul redan vid midsommar.


Idag är jag bara sådär halvt om halvt uttråkad då Danne jobbar 12timmars idag o kommer hem om ca 2 timmar.
Men igår hade jag besök av kära syster som fick mig att komma igång med scrappandet...gjorde ett kort igår och påbörjade en LO som jag nu har gjort färdigt efter mycket småpill.

Danne blir hemma två veckor framöver då han har semester...de första dagarna kommer däremot antagligen gå åt till att fixa halltaket/balkongen eftersom det läcker in vatten där..upptäckte att det efter nattens regnade har trängt in vatten igen som kommer från balkongen men nån meter åt höger denna gång, inte alls kul :-( 

Ska strax ge Tova middag och laga till något åt mig o Amanda o sen så är förhoppningsvis Danne hemma igen :-)

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback