BVC

Idag var det så dags för ett besök på BVC igen.
Tovas vikt låg på 9.450g till sina 74cm....huvudomfånget låg på 44cm.
BOEL-testet gick också bra förrutom när Amanda blev tillsagd att gå ut ur rummet lr sätta sig på en stol bakom mig o vara tyst en stund...för då började hon att gråta o klänga på mig o vägrade lyssna som vanligt.
Fick telefonnummer till några jag kan ringa o prata med om Amanda, men ska ta det när semestrarna är över. 


Det har varit väldigt varmt några dagar nu och igår var det nästintill omöjligt att få ungarna att somna ordentligt p.g.a värmen ...själv så slutade det med att när jag sovit 2 timmar fick gå ner och lägga mig i soffan o sova istället för inne i vårat sovrum var det så hett trots att fläkten stod igång så jag kunde knappt stå ut där inne.

Har precis haft Tova sovandes i mitt knä, hon var svintrött men det tog en stund innan hon somnade men sen sov hon nästan en timme och jag hade inte mycket annat att göra än att titta på Dickinsons Auktion på tv4+...det vart iaf inte för vamt men efter en timme börjades det kännas lite jobbigt att sitta still o ville helst hälla ett stort glas svalt vatten över huvudet.
Just nu väntar jag på att Danne ska komma hem från jobbet och då blir det att åka o bada...ska bli så skönt att svalka av sig i vattnet.


Hoppas på ett riktigt åskväder som kan ladda ur lite så det blir svalare i luften men det blir ju aldrig av...t.o.m vindarna är varma men vore det inte för dem så skulle jag dö av värmen jag står inte ut.

Ha en bra dag i solen ni som står ut!

Kommentarer
Postat av: Vemunds mamma

Hej! Du, vad väger Tova egentligen? ;) Görs det fortfarande BOEL-test hos er, vår bvc sa att de slutat med det.. :s Vi skulle få prata med någon om Vemunds storebror, men så blev den människan sjuk och inget mer har hänt. Får krupp på 4-årstrotset snart! :D Kramar i sommarvärmen!

2010-07-13 @ 14:55:43
URL: http://vendeltid.blogspot.com
Postat av: Fjungis

Vad var vikten? Inte 1.450g för då är hon liten. Har du solsting i värmen?

2010-07-13 @ 18:42:59
Postat av: Scraptroll

Haha oj så tokigt det kan bli...jo Fjungis solsting måste det ju nästan vara när man trcyker helt fel sådär.



vemunds mamma: Ja vikten den var såklart 9,450g vettetusan hur jag lyckades komma åt en etta där.

Ja tydligen så gör de BOEL fortfarande visste inte att det var något man slutat med? fast å andra sidan så när jag påminde denna sköterska(våran ordinarie hade semester) om BOEL så frågade hon om vi gjort det när hon var liten med o då gjorde hon det nu...kanske är det något som försvinner allt mer.

Ja det där trotset är inte alls kul har ju en 5-åring jag som emellanåt(läs: för det mesta) driver både mig och sin pappa o alla andra till vansinne då hon inte lyssnar.

2010-07-13 @ 23:34:36
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback