Tråkdag

Idag är det en sådan där riktigt trökig dag.
Jag är så uttråkad av att bara vara hemma o skulle helst vilja ta mig iväg någonstans.
Ute blåser det o snöar....det far runt som om det skulle vara snöstorm och i tidningarna står det om bilolycka på riks80. Nä jag får allt hålla mig hemma.
Funderar på om Amanda fick flunsan när hon blev sjuk över natten mellan söndag o måndag...det var feber, ont i halsen, hosta, snuva o ont i magen(antagligen p.g.a hostan). Nu har febern gått över men hostan o snuvan sitter i, hostan är ingen lätt sådan heller utan det skräller riktigt ordentligt.
Vi hade tänkt åka till skogen o grilla korv i helgen men med all snö och en sjuk dotter så lär inte det bli av, får bli en annan gång när det är lite varmare o lugnare ute.


Det trökiga kommer sig av att Tova absolut inte vill att jag ska lägga ner henne någonstan eller sätta ner henne för den delen(inte ens när hon somnat får jag lägga ner henne för då slår hon upp ögonen inom nån minut), nä hon ska vara i min famn hela tiden och jag hinner inte med så mycket då o får absolut ingen egen tid utan får sitta o stirra på tv o dator nästan hela dagarna.
Inte är det något väder för promenad idag heller när det blåser kallt...våran gamla vagn är ingen hit att köra i snödrivor med heller. Längtar till våren o sommaren när man kan vara ute!

Hoppas att alla ni andra får en mysig dag i snöovädret iaf.

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback