Stressad till tusen

Förra veckan var en av de stressigaste veckorna jag varit med om jag vet inte varför jag ska gå upp i varv så fruktansvärt så fort något ska planeras.
Förra veckan var det Amandas födelsedag som gjorde att stressnivån gick i taket.
På torsdagen var det kalas för de släktingar som ville komma o på lördagen var det tjejpiratkalas som Amanda bjudit in 5 kompisar till.
Det var jättekul men visst tänker man nu att nästa år blir det minsan inget sådant här kalas igen...men det är ju långt kvar till dess ;-) 
Jag hade väldigt bra hjälp av min syster Eva och min bästa kompis Cicki som klädde ut sig till pirater och hjälpte till och pynta, fixa musik och hålla koll på och hjälpa barnen när jag hade annat för händerna. Vad hade jag gjort om inte ni hjälpt till? TACK SÅ HEMSKT MYCKET!!!



Nu när det kalaset är överstökat så är det planering för Tova´s dop som gäller.
Har redan:
1. Bokat kyrkan den 20Mars kl 14.00
2. Beställt, fått hem och börjat dela ut inbjudningskorten
3. Frågat Eva och Cicki om de vill vara faddrar och fått Ja på det
4. Bokat tid med prästen för samtal
5. Börjat kika på psalmer som passar
6. Valt en dikt som ev. ska läsas av en fadder

Men det är en hel del kvar att göra.



Sitter just nu och bara håller tummarna för att jag ska vinna något pris i tävlingen på svenskscrapbooking.se men med min vanliga tur så blir det väl ingenting.


Är överlycklig och smått nervös för Cickis skull nu också...förra veckan var vi och tittade på 3 st lägenheter som hon stod 1:a, 2:a och 3:a på och det var väldigt fina lägenheter...idag visade det sig att hon plötlsigts tod 1:a på allihop och hon kunde välja och vraka.
 Lägenheten hon valde ligger bredvid en annan kompis lr ja hon bor i A och Cicki ska flytta in i D.
Inflyttningsdatum som tidigast? IDAG!!! så nu ska hon bara skriva kontrakt och kika på lägenheten så städningen är ordentligt gjord och sedan kan hon flytta in. Spännande till tusen!

Blev rätt så mycket blöandat idag men nu ska jag sluta skriva.
Ha det bra i kylan och snöyran ;-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Blev riktigt roligt kalas, även om det blev lite konstigt ibland. :P Kommer du ihåg att skicka dikten också?

2010-02-01 @ 17:44:22
URL: http://daydreama.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback