så kallt ,så kallt...

...ja visst är det riktigt kallt ute nu...det ligger runt -20 grader ute.

Har iaf varit iväg en sväng till affären på morgonkvisten för att handla mjölk och lite annat till lördagens tur till Tomteland.
Har sytt en åkpåse av två fleecefiltar(röda med vita prickar) till Tovas vagn, hade ju filt på henne i söndags på sandviken julmarknad och den sparkade hon av sig hela tiden = inte kul alls, så därför sydde jag en åkpåse istället...den är väl inte världens snyggaste fast ändå lite söt och fungerar för det behovet vi har.
Måste ju säga att jag oroar mig för att vi kommer frysa väldigt mycket när vi åker till Tomteland, så nu på kvällen när det är Storviksnatta här så passade jag på att klä mig och ungarna som jag hade tänkt mig inför lördag och jag kan ju bara säga att slutsatsen blev -Mer kläder!   Ska ta med en filt till så jag kan stoppa i den i åkpåsen på lördag så lillstumpa får det ordentligt varmt och skönt när hon sitter i vagnen.
Var iaf skönt att prova det först så man inte står där på lördagen och fryser en hel dag.
En timme lyckades vi iaf stå ut i kylan och på den tiden så han vi träffa på några bekanta från Öppna förskolan, Amanda fick rida(gratis var det med och sådant gillas alltid), jag köpte 2 söta plåtburkar och en låda med Gagnefbollar (cocosbollar) och sedan rusade vi hemmåt!
Hemma så fick Amanda en kopp varm choklad & pepparkakor och Tova fick välling och nu ligger de i sina sängar och försöker somna.
Jag ska strax gå ner och ta en kopp varm choklad och nån skinkmacka, är nästan slut på första lilla julskinkan för i år :-)

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback