Tak

Ju har Danne haft semester i en vecka, fast så mycket lugn o ro har det väl inte varit direkt.
I vintras/våras så upptäckte vi ju att det läckte in vatten i hallen och det är det som har tagit tid att fixa nu.
Det har rivits bort plåt o en massa gammalt trä som bl.a. visade sig vara gamla bokhyllor som de använt som breda plank under plåten. Några gamla fina handsmidda spikar fanns där också och 2 getingbon + ett som kan ha varit en bikupa.
Nu är det nytt tak lagt och takpapp istället för plåt och det ser så bra ut så...ja helt färdigt är det ju inte då det ska byggas ut över trappen vid ytterdörren också, så nu väntar vi bara på att alla ska ha tid o hjälpa till och bra väder :-)
Det har varit en himlans fart här hemma  med karlarna i min familj som rivit och byggt och kvinnorna som skött hushållet, tittat på tv o läst böcker(haha inte lät det där väl gammalmodigt alls va? ;-) men så är det iaf) och det har varit ovant men också väldigt kul.


När vi inte haft familjen  här så har Danne o jag skaffat barnvakt till ungarna och varit på bio med Cicki.
Vi har sett "Trollkarlens lärling" som var en vädligt bra film och sedan "Knight and Day" som varit så otroligt bra att vi inte kunde låta bli att gå igenom hela filmen i tal efteråt. Dessa två filmer kommer absolut in i våran filmhylla när de kommit ut på dvd :-D

Nu ska jag iväg till Biltema och se om jag kan hitta lite bättre förvaring till mina scrappgrejjer.

Ha det bra!

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback