Inget att fira

Idag så fyller jag år.
ja egentligen är det väl ingen ålder att fira...visserligen har jag levt i 27år men nu mer anses ju inte det vara någon direkt livslängd.

Mamma, Mats, Elin och Eva tittade förbi härmitt på dagen och jag bjöd på tårta, kaffekaka, cocoskakor, chokladbollar och bullar...allt hembakat.
Fick en bok som jag velat ha ett tag nu Oväntat besök på Star Street av Marian Keyes, jag är helt såld på hennes böcker hon har en så härlig stil men som många kan tycka är svårläst då hon tar in flera huvupersoner i samma bok och hoppar mellan dessa och böckerna blir sååå bra :-D
Såg igår att hon tydligen släppt en till bok innan denna(förutom biografierna) som heter En förtjusande man och den står nu på inköpslistan..egentligen skulle man nog ha köpt biografierna också men sådana böcker är inte riktigt min stil.

När mitt besök åkt hemmåt igen så försökte jag få Tova att sova en stund vilket var lättare sagt än gjort då hon tydligen inte alls var så trött som jag trodde och mitt i alltihop hör jag från Amanda som precis går upp på övervåningen -Mamma! Pappa är hemma!  (Han jobbar 12timmars idag kl 8-20).
Så efter en liten stund så kommer han och Amanda insmygandes i vardagsrummet med rosor i händerna.
3st buketter med röda rosor hade han varit o köpt och ville överraska mig med min älskling.
Det skulle vara 30st rosor men två stycken hade gått av o en var helt borta så när jag räknade blev det...kan ni gissa hur många?...jo 27stycken röda rosor en för varje år jag fyller ;-)
Inget han tänkt på men så var det iaf.
Nu är han tillbaka på jobbet igen och jag går här hemma o dagen sniglar sig fram.
Vet inte riktigt vad jag ska göra...att koncentrera sig på en bok o kunna läsa är inte lätt med två barn runt fötterna och absolut inte med en bebis.
Kanske jag passar på sedan när hon sover middag.

konstigt nog så är det lättare att att spela datorspel eftersom man då inte behöver samma mängd koncentration och även om man tapapr koncentrationen så är det bara att pausa och sen ta vid där man slutade genom att trycka på en knapp. I läsning så tappar man ju bort sig lite om man hela tiden behöver avbryta och då ger man upp till slut.

hoppas ni får en mysig dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad gulligt med rosor! :) Hoppas du har det bra och att du slipper ha tråkigt på din födelsedag. ^^

2010-08-22 @ 16:53:57
URL: http://daydreama.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback