Högbodagen, Dans och Ullkardning(?) uppd. m bilder

Igår var vi till Högbo för att kika runt på alla marknadstånd och annat kul som de hade där på Högbodagen.

Amanda, Anna och Nisse provade på att karda ull som de sedan tovade till små möss.
Undertiden så passade jag och Cicki på att tova ull runt en pinne och ståltråd och när vi var färdiga så hade vi gjort oss små ormar man har som t.e.x armband, så söta, så söta :-D





När Amanda  var färdig så gick hon till sin pappa som stod och tittade på när de klippte får och när karln som klippte fåren ropade ut i högtalaren och frågade om någon ville ha ullen så skrek Amanda rakt ut att den ville hon ha, så nu sitter vi här med en hel säck otvättad ull. Har frågat på Öppna förskolan om de ville ha en del ull men det var osäkert p.g.a eventuella allergier, vilket jag redan misstänkte men vi får väl se vad de säger.
Annars skulle jag behövt få tag på kardor(kostar ca 3oo kr för nya) så jag kan karda ullen själv...men färgning vette tusan om jag vill ge mig på för det var tydligen en hel del krångel med det...måste nog läsa på tror jag.

Amanda lyckades också med konststycket att kittla en liten ponny som man skulle få rida på så den började hoppa runt och klev henne på foten, som tur var blev det bara ett lite skrapsår ovanpå foten och ingen svullnad lr brutna ben.


Idag har jag varit med barnen på Öppna förskolan så de har fått leka av sig och jag fått prata med lite andra vuxna.
Undertiden så var Danne och besiktigade bilen som tyvärr fick nedslag på bromsrören så nu måste det åtgärdas på nått sett men tydligen skulle det gå på ca 3000kr hos Toyota, så nu funderar Danne på om han på något sätt ska kunna göra det själv och kanske med lite vägledningshjälp från svärfar, men vi får väl se.

Danne trodde att han som vanligt skulle samåka till jobbet på em men han stod där och väntade och de dök aldrig upp så jag fick skjutsa in honom.
Får se om det bara var nån miss i kommunikationen.

Just nu håller jag på och gör Isterband och potatis, ska bli gott.

17.30 så ska jag åka iväg med ungarna igen fast då ska vi till Hedängs gymnastiksal där Amanda ska prova på barndans...om hon klarar av att lyssna på ledarna så betalar vi medlemsavgift nästa gång och så blir det dans några ggr till(10ggr allt som allt).
Tror att hon kommer få kul och kanske kan hon träffa lite fler 5åringar som hon kanske kan bli kompis med också.
Fungerar det hela bra så kommer vi antagligen också anmäla henne till innebandy som kommer bli på fredagar.
tycker det är bra att båda dessa grejjer ändå bara håller på 45min-1h, och sedan när de kommer hem ska det varvas ner och sen gå och sova :-)


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback