Som ett frågetecken?

Känner mig alldeles tom på nått sätt eller som ett frågetecken kanske är mer korrekt.
Var in till Gävle för att göra ett TUL och får veta att något sådant inte är bokat utan bara ett förlossningssamtal.

Läkaren där talade om att jag inte kunde få något planerat snitt då de försöker undvika det i möjligaste mån då jag iså fall måste få snitt även om jag blir gravid igen och att riskerna för infektioner m.m blir större för varje gång.
Detta var ju något jag kunde förstå och blev ändå lugn när hon talade om att jag skulle slippa gå övertid och att om inte FL satte igång av sig själv så skulle jag bli igångsatt när jag gått 40 fulla veckor(alltså runt den 15 november).
Bättre blev det när jag blev lovad ett s.k. halvplanerat snitt om det visade sig att inte igångsättningen skulle fungera ordentligt det innebär att de avbryter alltihop och i lugn och ro förbereder för snitt och där jag får vara vaken, precis som det blev med dottern).
De skulle heller inte sätta igång mig med ballongkateter denna gång utan det skulle bli med gel, sedan tar de hål på hinnorna och efter det får man värkstimulerande + ryggbedövning...läkaren var däremot lite paff över att jag inte fått ryggbedövning i samband med värkstimulerande förra gången då dess väldigt lätt ger en hemsk smärta(jag led av hemska pinvärkar i ryggen efetr den igångsättningen).

Jag skulle kunna göra ett UL men det skulle då bokas av min BM hos Obstetrikern så jag får komma dit 1 vecka innan BF, för den utrustning hon hade var endast för VUL och om hon försökte använda den för vanlig UL så skulle inte resultatet bli någe bra.

Så efter att ha varit förbered på ett UL där jag skulle kunna få veta sånt som vikt, fostervattenmängd, kön o.s.v  går jag därifrån mer eller mindre som ett frågetecken och har inte alls fått göra det jag förväntat mig...helt knäppt känns det. 


Kommentarer
Postat av: Eva

Men vad skumt att du inte fick kolla det då. :/

2009-10-21 @ 16:23:14
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Scraptroll

ja det vart ju helkonstigt

2009-10-21 @ 23:03:08
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback