Bebisrummet(bilder)

Nu är bebisrummet äntligen färdigt och här kommer de utlovade bilderna.

Så här ser det ut när man kommer in genom dörren till rummet.
De blå och gröna hyllorna är till för kommande presenter..te.x ramar och sådant som man ofta får vid t.e.x dop. Alltså hyllor för saker som barnet inte får komma åt förän h*n blir mycket äldre.
Tavlan med grodan(som jag gjort) ska hängas upp på väggen men jag måste skaffa en upphägningsanordning att sätta fast på baksidan och sedan kommer jag ev. måla dit barnets namn, födelsedatum m.m.


I fönstret hänger en ljusslinga med bokstäver som kommer ge en mysig belysning för bl.a. amning på natten.
Jag ska även ställa in fotpallen till fotöljen då den kan vara skön att ha vid långa nattamningar. Filten har vi köpt på Jysk och den är så skön och mysig..ser fram emot att svepa in mig o bebis i den.


Så här ser rummet ut från fönstret. I garderoben kommer vi till en början att förvara förstora kläder, medan de som används för tillfället ligger i lådorna under skötbordet i köket nere. Garderobven ska ev. också dekoreras med några roliga figurer eller liknande.
Vi har köpt en otroligt härligt mysig blå matta till golvet..den kommer bli bra om man vill låta bebis ligga o sprattla en stund och sedan är den varm, mjuk och skön när bebis blir äldre och leker på golvet. 


Vi har valt att skaffa en mycket och smart förvaring redan från början då vi vet hur drygt det här rummet kan vara att inreda och även hur mycket leksaker som det brukar kunna bli. Förvaringen är också klättervänlig vilket vi såg lite som ett +.

Kommentarer
Postat av: Ninna

Vad mysigt det blev, och vad du är duktig!

Kram Ninna / Wingtear

2009-10-17 @ 14:10:25
URL: http://dragon-pup.blogspot.com
Postat av: Lilja

Åh, vad gulligt!!! Måste kännas skönt att ha den biten avklarad och att det bara är att vänta in bebis kvar nu :D

2009-10-17 @ 16:10:25
Postat av: Maria N

Vad mysigt ni gjort och vilken smart förvaring!=)

2009-11-01 @ 15:16:48
URL: http://marianorman.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback