Vrålhungrig

Idag har vi haft besök.

Först kom min kompis Susanne och Mange förbi en sväng...var kul o visa lite hur det ser ut här hos oss då det är första gången de var hit.
Fick ett otroligt vackert dekorerat blockljus med Tovas namn, födelsevikt o.s.v ...vette tusan om jag kommer våga tända det bara..då blir det ju förstört.
Tova var visst vrålhungrig medan de var här o jag fick lägga henne till bröstet för amning hela 4 ggr och sedan när de åkte ja då somnade hon o sov nån timme.

Efter kl15 nån gång så kom min mamma, Mats, Eva, Anna o Per förbi en sväng  och då började hela historien om igen med en Tova som vägrade släppa mammas(mitt/mina) bröst mer än 5-10 minuter och som jag sade åt Mats innan de åkte så så somnade hon igen så fort de var utanför dörren och nu har hon sovit bra länge o vill inte riktigt vakna än fast det snart är dags för amning innan åtminstonde mamma(jag) går o lägger sig o sover.

Sa precis till Danne att det är inte konstigt att folk tycker vi är tokiga som inte ger henne napp när hon bara vill äta så fort vi har besök för annars sover hon minnsan flera timmar på raken.
Fast just på förmiddagarna brukar hon vilja äta nästan hela tiden antagligen är mjölken tunnare då så hon inte blir lika mätt och sedan hjälper det ju inte att stackarn har torsk på tungan heller, har behandlat med vischyvatten hittills men det funkar inge bra så ska prova blanda eget på bikarbonat o kokt vatten istället o se hur det går...blir det inte bättre tills vi ska till bvc i veckan så får jag fråga dem hur vi ska göra.

Nu ska jag gå o äta lite...blir så hungrig av amningen o äter jag inte nu så får jag ont i magen av hunger under natten när jag kliver upp för amning då.

Go natt

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback