TUL

TUL står alltså för TillväxtUltraLjud och det har jag varit på idag.
Fick veta att uppskattad vikt på bebisen idag var 3100g och att den blir lååång(men vet inte hur lång). Kollades fostervatten också men där var det inga konstigheter alls utan det fanns ordentligt med sådant.
Vi valde att inte ens fråga om kön utan det känns bra att det blir en överraskning nu när det är så kort tid kvar att vänta.

Det roliga är att läkaren(Tanja) som gjorde UL inte alls tyckte att de borde protestera mot att jag fick planerat snitt om jag absolut ville ha det så helt plötsligt gick det väldigt snabbt och vi fick en tid för planerat snitt på måndag (den 9 november). Det togs blodprover på mig och jag o Danne fick prata med en narkosläkare o jag fyllde i lite papper om sjukdomar och så.

Snacka om att det är nervöst och veta att om det inte startar av sig själv under helgen nu så komme bebis absolut ut på måndag. Nu blir det några dagar med lite sista hektiskt ordningställande här hemma så man bara kan njuta när det väl är dax för hemgång.

Åh snacka om nervositet och för varje dag som går kommer det bara bli värre det är jag säker på.

Kommentarer
Postat av: Fjungis

Varför inte föda på vanligt vis? Ingen förlossning är den andra lik, så även om du hadde problem då du fick din dotter så behöver det inte vara det denna gång, att föda är en naturlig fas i graviditeten.

2009-11-06 @ 07:57:22
Postat av: Scraptroll

Fjungis: visst är det naturligt att föda...men om jag får välja mellan något som jag vet hur det går till och något som jag inte vet hur dte går till och känner mig osäker på så är dte inget konstigt alls att välja dte första alternativet. Det är det som känns bäst för mig och det är det viktigaste, inte vad andra tycker.

2009-11-06 @ 08:43:58
URL: http://scraptroll.blogg.se/
Postat av: Lilja

Det är helt UNDERBART att du fick din önskan igenom! Jag kan inte förstå VARFÖR folk anser sig vara bättre än andra pga av en fånig förlossning, alla vill inte föda vaginalt, och varför skulle dom tvingas göra det mot sin vilja? Lika som att jag inte skulle våga kejsarsnitt! Fattar inte folk att man helt enkelt kan få förlossningskräck? Ska man tvingas igenom en sak BARA för att "alla andra" har gjort på det viset? Näe du vännen, NJUT av att VETA då eran BEBIS ANLÄNDER! :D Det är du värd!!! KRAM

2009-11-06 @ 21:19:40

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback