Dagstur till Borlänge

Igår skulle vi så iväg till Borlänge.
Det var egentligen meningen att vi skulle vara där till tio o allt öppnar men då Tova inte ville sova förän framåt 12 på natten så behövde vi sova lite längre igår.

Jag vaknade först kl 05.20 av att mitt vänstra bröst smärtade något hemskt o Tova hade fortfarande inte vaknat för första nattamningen så jag fick gå ner o sätta igång o massera o pumpa ur mjölk ur bröstet för att det skulle lätta. Efter bara en liten stund höär jag babyskrik uppifrån o efter ytterligare en stund kommer Danne ner med Tova o undrar vart jag tagit vägen så efter att han bytt blöja på henne så var det bara att lägga till henne till bröstet o hoppas att hon skulle suga ur så pass att smärtan verkligen skulle släppa.
Fast lilltösa var inte precis vrålhungrig men åt lite iaf o jag fick massera undersidan på bröstet under tiden då det kändes som jag hade världens största blåmärke där o jah konstaterade mjölkstockning.
När klockan var 6.40 så var det färdigt iaf o vi kunde gå o sova..fast jag sov bara dryga timmen tills Amanda vaknat o då klev jag upp o gjorde frukost åt oss två o duschade henne.
Sedan lade jag mig i sängen en liten stund till med en otroligt varm vetekudde mot vänsterbröstet o sedan var det min tur o duscha.
Mådde lite sisådär på fm...kände mig svag o orkade inte stå så mycket men envisades med att åka iväg iaf.

I Borlänge åt vi först lunch på McDonalds och sedan ammade jag Tova en stund fast hon släppte rätt så snabbt o tyckte att hon var nöjd. Han in på BR o hittade julklapp till barnens kusiner Anna o Axel (så nu är det bara kusin Nisse o lilla Tova kvar att hitta julklapp åt) och sedan ville Tova bli ammad igen så jag fick leta reda på en bänk att sitta på. Undertiden jag ammade Tova så gick Danne o Amanda till Ur o Penn med hennes klocka vi köpte där tidigare i år men som en visare lossnat på...tur att det finns garanti.

Inne på Panduro hittade vi lite kul som jag ska pyssla med Amanda sen vid tillfälle. Var in på Tiimari där de reade ut det mesta av sortimentet till 50% å jag kom över 8 st små enkla glaslyktor (för 5kr/st efter rea) som jag letat efter. Kikade in på Åhlens med o köpte...en hemlis/julklapp där med.

Ringde till Marie(2 av mina kusiners mamma som jag bodde hos när jag gick i gymnasiet där) o kollade om de var hemma o friska  så kunde komma förbi o hälsa på.

Vi var hemma igen till efter 7 på kvällen o då var jag verkligen helt slut o hade svårt att fokusera blicken emelllanåt då det bara snurrade till. När jag klev ur bilen så gjorde antagligen spänningarna i kroppen så att jag fick frossa för jag frös o började hacka tänder s om bara den. Kollade tempen o den stod på 38.3(har normalt 36,6) såjag hade fått feber...tanken var att jag skulle gå o lägga mig direkt efter nästa amning men Tova ville äta konstant på kvällen så jag bara han sova korta svängar i soffan o kom inte i säng förän 23-00 någonting.
Nästa sväng för amning var iaf inte förän 4 o 5 bo sedan vid 8-9 nånting så nog har jag fått sova i natt iaf :-)

Tyvärr så smärtar bröstet fortfarande en del o tempen är aningens förhöjd. Funderar på om det är min nya dyra amnings-bh som trycker på fel ställen..för jag brukar inte få mjölkstockning o den här kom efter att jag började använda den nya bhn.

Önskar er alla en mysig adventshelg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Japp, väldigt mysig helg :) Och full fart, inte konstigt jag sov länge idag :)



Näe det är inte ofta man ser dom, dom hade lite dåligt samvete för det sa dom :P



Bra att hon äter och växer, då mår hon ju bra iaf :)



Hare bra!

2009-11-30 @ 23:00:08

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback