Snart jul och tappad tand

Här går dagarna fort och sakta om vartannat.
Jag får iaf sova på nätterna med några få amningar då o då så det är väldigt skönt...dagtid kan det däremot hända att Tova använder mig som napp men det är ju bara då o då så inte så värst jobbigt egentligen...mest jobbigt p.g.a ömma bröstvårtor.

Danne lämnade av Amanda på dagis igår och fröknarna hade varit på dem som hökar för att få veta hur det gått med födseln och även barnen, men de för att Amanda var tillbaka igen*väldigt omtyckt på dagis*
På eftermiddagen tog vi med Tova dit när Amanda skulle hämtas och Amanda visade upp Tova för sina fröknar och talade bestämt om för de andra barnen att de inte fick peta bebisen i ansiktet*ler*

Amanda är för den delen också stolt och glad då hon tappade sin första tand i förrgår när vi var på Ica Maxi och handlade så nu har hon en liten glugg i nedre käken mitt fram (och tanden bredvid håller också på att lossna).
När vi kom hem lade hon tanden i ett glas med vatten och sedan gick hon nyfiket dit o kikade under kvällen för att se om tandfeén hade varit dit med någon liten peng...fast vi talade om för henne att tandfeén nog kommer till natten när hon sover.
Så igår morrse när hon vaknade sprang hon fort ner o tittade i glaset och visst hade tandfeén varit dit och Amanda kom glatt upprusande till oss och deklarerade att -Titta jag fick en guldtia, precis som Kevin fick! (Kevin är storebror till Amandas kompis Felicia).
Nu ligger guldtian i Amandas sparbössa...hon håller nämligen på att spara pengar för att själv kunna köpa en dvd-film hon vill ha...hon vill kunna välja helt själv vad det ska bli för film.





Nu ska här börja förberedas för julen också..nästa helg är det första advent men vi vill inte stressa i sista stund så vi börjar lite tidigare i år.
Ska ju tvätta fönstren åtminstonde på insidan och byta gardiner..men måste räkna med att det kan bli jobbigt p.g.a snittet och eftersom jag måste amma Tova mellan vändorna...tur att Danne är hemma denna och nästa vecka iaf, andra år har han alltid haft fullt upp på jobbet veckan vid advent så jag fått klara städningen helt själv.
Amanda väntar spänt på att få öppna julkalendern och frågar varje dag hur lång tid det är kvar så här har ju egentligen nedräkningen redan börjat.


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback