Marknad

I lördags var först Amanda och jag upp till Ockelbo på vintermarknaden. Vi hittade några söta handsydda Barbie-klänningar som vi så klart slog till på och jag köpte 14par strumpor för 100kr, det var bra för nu kan jag rensa ut strumplådan och kasta alla strumpor med hål på.
En godisrem till Amanda blev det också...hon fick själv välja och valde nån som hade flera olika färger och socker på.

Tittade mig runt på folket lite mest för att se om vi skulle stöta på pappa och Barbro, gick in och fikade på kyrkan också dit jag vet att de går varje marknad för att skänka lite pengar och fika gott men jag såg inte skymten av dem denna gång.
Förvånande nog så stötte jag på några andra bekanta istället...kan ni gissa vilka?    Jo, Lasse och Britta som har sin sommarstuga bredvid Kurt (min bonusfarfar för er som inte vet det)...det var så länge sen jag träffade dem nu men de verkade iaf pigga och glada precis som vanligt :-D
(Tänka sig att jag var förälskad i Lasse när jag var liten..haha då rände jag där mest hela tiden ;-) )
Det gick fort att ta sig igenom marknaden och efteråt åkte jag mot Sandviken igen...kunde inte låta bli att titta in på Bernö och köpa mig några blommor men sedan bar det hemmåt med fart.



Till kvällen åkte jag hem till Anna och Per och festa för första gången på jag vet inte hur länge...för min del spårade det tyvärr ur och jag valde själv att åka hem för att inte förstöra för alla andra som var där för att ha kul.
Det var ett väldigt bra val och jag fick gott om sömn under natten, men mådde lite illa såklart och kände av det i sömnen också...det försvann inte förän framåt morgonen.
Men det är inget jag beklagar mig över för det var jag själv som drack alkohol och får skylla mig själv.



Idag har vi varit till Sandviken och storhandlat allt sådant där vettigt som man behöver ha hemma och sprang in en vända på apoteket för att köpa värktabletter också..det är jus lut här hemma och det är ju inge vidare när det vankas huvudvärk lr ont på annat sätt.

Ha det så bra nu



Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback