känslosvall

Ja nu börjar visst känslorna i kroppen att svalla allt mer och jag har lätt att ta till lipen för absolut ingenting.

Har gått och kollat i våra skåp(kylskåp/skafferi) flera ggr idag för att jag varit hungrig men inte hittat något som passat men tog mig till slut lite puffar och mjölk för att åtminstonde stilla hungern lite.
Det är jobbigt när kroppen hela tiden vill att jag ska äta men jag absolut inte har några cravings alls utan snarare bara äckelkänslor inför att behöva äta.

När Danne väl kom hem till kvällen så tog vi oss tillsammans en tur till Konsum för att handla lite...jag försökte att bestämt hålla mig ifrån det mesta som bara innehåller socker och lyckades väl sådär eftersom jag köpte en bytta glass, men det blev päron, nektariner och hallon också.
Ni skulle inte ha gillat min uppsyn när jag gick genom butiken...jag måste ha sett riktigt butter ut för Danne påpekade det och försökte ge mig en kram fast jag kände mig så gråtfärdig just då så jag puttade bort honom men förklarade varför lite bryskt.

Hemma igen så gick inte tårarna att stoppa utan de rullade friskt även om jag lyckades försöka koncentrera mig på tv:n där "När och fjärran" visades...precis när jag lyckats sluta gråta första vändan så går Leila(ni vet från "Leila bakar") in på ett typ konditori och de filmar allsköns bakelser och bullar och då börjar tårarna spruta igen.
 Efter ett tag tyckte jag det verkade lungt på tårfronten och skulle förklara för Danne hur patetiska tårarna var och att jag grät för bakelserna och då började genast tårarna rulla igen.
Jag kom fram till att en blandning av hunger, trötthet och graviditetshormoner absolut inte går ihop, men så fort jag ätit så lugnade det ner sig iaf.


Från en del blir det väl säkert en lite funderingar nu...varför ska hon hålla sig borta från socker när hon ändå äter puffar som det är så mycket socker på.
Ja nu råkar det vara så att puffar är en av de saker jag klarar av av äta och det är lätt att fixa iordning och bara för att jag äter något med socker så innebär det ju inte att jag också måste äta kakor, muffins, bullar, godis o.s.v ...näää sådana saker måste jag försöka hålla mig borta ifrån annars går det åt helskotta med allt.

Nu ska jag ta och bädda ner mig och hoppas på att bebben i magen kan försöka låta bli min blåsa så mycket det går i natt för det blir så jobbigt med sömnen annars.
 
God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men lilla vän, ät det Du vill och mår bra av..

Ingen ska väl lägga sig i vad Du äter...

Tråkigt att Du ska ha så många problem i samband med graviditet, det är ju annars en underbar tid i livet..

Jag har aldrig mått så bra som under mina graviditeter...

Så jag har haft tur...

Få se om vi kan ses nåt under sommaren, det skulle vara kul...

Vi kan höras mer om det senare..

Ha en trevlig midsommar!

Vi åker till Stockholm på torsdag... och hoppas att vädret blir bättre...

Är såå trött på detta regnande nu...

2009-06-14 @ 23:22:34
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/
Postat av: Neta

Såg så konstigt ut när jag skickade nyss...

Få se om det går att läsa... annars får jag skriva igen...

Kollar in i morgon, natti, natti...

2009-06-14 @ 23:23:53
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/
Postat av: Neta

Hej igen..

Kollar in för att se om Du skrivit nåt nytt sen sist...

Hoppas allt är bra fortfarande...

Kramar och trevlig midsommarhelg!

2009-06-17 @ 22:09:10
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/
Postat av: Scraptroll

Neta:

Har sttt lite still ett tag men du kan ju läsa lite om varför i nya inlägget. Hoppas du får en trevlig midsommarhelg!

2009-06-18 @ 23:28:33
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback