För fulla muggar

Hej i regnrusket!
Det har varit full rulle här nu på lite olika sätt:

...på måndagen så var jag iväg för att skriva på mitt anställningsavtal men min lön stämde inte så där hände det inte mycket(Enhetschefen Tanja ska skicka hem nya papper till mig istället) men schemat för sommaren har jag iaf fått och det ser helt ok ut även om introduktionens första 2 dagar är från 7-16 vilket känns lite häftigt med tanke på att jag fortfarande hämtar mig efter kroppens alla förehavanden. Annars har jag mest dagar som är mellan 5 o 6 timmars arbetstid och mestadels förmiddagar.

...natten till igår(tisdag) fick jag t.ex. åka ambulans för första gången, men det är inget att oroa sig för jag kom hem igen bara efter 1 timme inne på akuten...anledningen till att jag överhuvudtaget fick åka ambulans var otroliga smärtor runt njuren på vänster sida på ryggen och att jag kände mig så kissnödig hela tiden att jag trodde jag skulle kissa på mig men trycket gick inte över utan blev sedan till smärta även i magen.
 Efter 1 timme inne på akuten så gick smärtorna över och de konstaterade att bebisen antagligen lyckats göra det trångt för njurarna och det kunde tydligen sluta i sådan smärta. Alltihop började någon gång runt 01.30-02.00 och var hemma igen framåt 05-06 på morgonen(Danne körde efter ambulansen i våran bil).

...under gårdagen så var jag på stan och träffade bästa kompisen Cicki som jag varken pratat med lr träffat på någonstans mellan 1 och 2 månader. Vi satte oss och åt mat inne på Selmas nere på stan och han iaf prata lite innan Danne dök upp med lite olika förslag på bilar som vi skulle kunna tänka oss prova hos Volvo.
Vi valde tillslut att provköra en Renault Megane Touring och förhoppningsvis kommer den som vi valt att köpa hem nästa vecka.  Här kan ni se hur bilen ser ut...färgen är B66.
Har också hittat studentpresent till både Eva och min kusin Tobias.

...Idag har jag först lämnat Amanda på dagis och sedan tog jag det lungt hemma en stund.
Kl 12.30 satte jag mig i bilen och åkte in till Sandviken för ett besök hos min barnmorska Helene. Där fick jag lyssna på bebisens hjärtljud som var otroligt starka. Förövrigt har bebisens sparkar börjat kännas nu också och h*n tycker inte alls om när jag sitter framåtlutad utan då börjr det och kicka som bara den, däremot så känns inte sparkarna utanpå än men med den här farten så tar det nog inte lång tid heller.

Imorgon ska jag scrappa färdigt kortet till min kusin Tobias och göra ett kort till Eva.
Fredagen blir sedan fullt upp men RUL(RutinUltraLjud) och två studenter att besöka innan kvällen är över.
I helgen så jobbar Danne 12timmars och Amanda ska vara hos sin mormor vilket innebär att jag kan ha en lugn helg då jag kanske också kan orka plocka lite här hemma vilket verkligen behövs nu.

Det var väl en sammanfattnings som hette duga iaf ;-)

Kommentarer
Postat av: Spelar ingen roll

Läser dina rader, kul att du mår bättre. Ni verkar inte ha drabbats som oss andra av det tragiska på Sandvik. Ingen annan vågar planera byta bil idag, alla är orolig för vad som kan hända, då man inte vet hur det ser ut om en vecka. Men ni byter bil trots att ni är bara 1 som jobbar och drar in pengar. Strongt gjort , eller dumhet men det får väll framtiden utvisa.

2009-06-11 @ 08:57:50

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback