På bättringsvägen :-D

Det har varit tyst här inne alldeles för länge nu och äntligen kan jag ge er en uppdatering...ja jag skriver "kan" och inte för att vi haft problem med datorn lr något sådant tjaffs utan det sista ni hörde från mig var att jag var gravid och att jag kräkts för första gången. 
Ja det var verkligen första gången och efter det har det blivit så många gånger till att det inte går att räkna dem. Illamåendet och kräkningarna gjorde att jag tillslut varken kunde äta lr dricka vilket resulterade i uttorkning och jag blev inlaggd på sjukhus. Först låg jag inne ca4 dagar med dropp och sedan skickade de hem mig och jag klarade en vecka hemma i soffan sedan var det  bara att åka in igen, dennn gång behöll de mig ca 5 dagar och sedan ansåg de att jag kunde åka hem fast jag var så svag att Danne fick skjutsa ut mig därifrån i rullstol.
Nu blev det ca 1 vecka hemma igen men nu eskalerade uppkastningarna och jag kräktes mellan 7 och 10 ggr/dag och kunde inte ens behålla lite vatten.
Såklart var det bara att åka in igen och nu har jag legat inne 18 dagar på sjukhus med ett dygns permission mitt i alltihop som inte gick sådär jättebra. Denna gång har jag fått prova mediciner mot illamåendet och tillslut satte de även in en sond(det var en otroligt obehaglig upplevelse) som de fick ta ut nästa dag då jag började kräkas upp maten jag fick via sonden. 
Nu är jag hemma igen och jag får behålla det jag äter och dricker vilket är så otroligt skönt, nu ska jag bara bli stark i kroppen igen. Just nu klarar jag inte av så mycket och jag har lätt för att svimma vid om jag inte ser upp med ansträngningar, fast det har inte hållt mig från att åka iväg en hel del dessa dagar sedan jag kom hem.


Jag kom alltså hem på fredagen och då tog jag det bara lungt hemma, satt på trappen ute i 2 timmar innan jag ens ville ta mig innanför dörren hemma då det var så skönt att vara ute och bara njuta av vädret och ta in alla intryck från omgivningen.

På lördagen åkte vi ut till Ginborn för att hälsa på farmor, farfar, Anneli(faster), Kurt och Adam(kusin) där blev vi kvar mellan ca kl 13.30 och 18.00 även om det var en otroligt skön och härlig dag så blev det också mycket för mig kropp och jag var påväg att svimma flera gånger om framåt eftermiddagen när jag hade suttit en längre stund på en handduk på marken nere vid storsjön(i skugga ska tilläggas).

Söndagen blev det en vända in till Valbo för att köpa nya sandaler åt Amanda, 1st present åt min syster Anna som fyllde år och 1 st present till min mamma på mors-dag...men det klarade vi av rätt så snabbt med några vändor vila emellan.
Var till Anna och gratulerade henne och sedan åkte vi alla till Östanå för att gratulera mamma på morsdag och när kvällen närmade sig så åkte vi och Anna och Per till American take Away och jag åt min första pizza på evigheter trodde innan att jag knappt skulle få i mig en slice men det var gott och jag åt 2 st fast i lite mindre storlek att dricka läsk däremot var ingen höjdare det kunde jag ha hållt mig ifrån och det känns faktiskt bra.

Nu ska jag sluta för denna gång men förhoppningsvis kan jag ta mig till datorn mer nu så uppdateringarna kommer oftare.

(är i vecka 17, 16+2 idag)
  

Kommentarer
Postat av: Neta

Välkommen tillbaka...

Här är allt som vanligt...

Vi hade ett antal "slavar" här igår som slet bort asfalten på garageuppfarten i denna värme...

Idag tog dom tydligen en vilodag för regnet vräker ju ner.

Vi ska också få ett till barnbarn.. Hugo fyllde 2 i söndags.. och i slutet av året kommer ett syskon.

Det ska bli kul...

Jag gjorde faktiskt lite scrapping åt honom till 2-årsdagen men glömde att fota det...

Ska göra ett helt album till min brorson som tar studenten...

Har köpt både på Elgiganten och leksaksaffären här i stan..

Få se hur det går, men det verkar ju kul.. även om jag inte fått tag på några snygga paket direkt, men jag ska ta mig till Borlänge någon dag..

Jag letade katalogen jag fick där... men den har nog åkt i återvinningen?!

Ha de så bra nu och hoppas Du får fortsätta att må bra...

Kram! Vi hörs!

2009-06-02 @ 08:47:03
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/
Postat av: Scraptroll

Neta: Det verkar bli otroligt snyggt hos er nu...måste ju kostat hur mycket som helst att lägga ny sten sådär?

Vad spännande att du scrappat lite...väntar spänt på att få se något av dina alster så småningom. Panduro kan du hitta på nätet också men bäst tycker jag är att titta o känna på sakerna i verkligheten :-)

2009-06-03 @ 23:09:51
URL: http://scraptroll.blogg.se/
Postat av: Neta

Ja det blev snyggt...

Men är inte klart än, ska dit lite mer grejor och brunnslock som ska målas m.m.

Idag var vi till Blomsterlandet i Gävle och köpte urnor...

Hoppas att Du fortfarande är på benen...

Jag ska göra ett helt studentalbum i veckan med allt möjligt i...

Så kanske jag lägger ut bilder sen...

Ha de så bra!

Kram... Vi hörs!

2009-06-08 @ 17:29:35
URL: http://blogg.expressen.se/sms-drottning47/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback