Förberedelser

Ja sedan vet ni ju att jag är gravid igen  och ni har inte fått höra så mycket mer om det...fast inget konstigt med det...jobbar ju om dagarna och när jag kommer hem är jag för trött för att sitta vid datorn och skriva.
Har gått 23 veckor och 6 dagar idag och går alltså in i vecka 25 imorgon, det är svårt att tänka sig att mer än hälften av graviditeten redan har passerat.
Bebisen i magen sparkar för fullt emellanåt och imorrse fick Amanda känna sparkar både mot händerna, örat och ena axeln och hon blev så glad. Vi sjöng lite för bebisen också vilket Amanda tyckte var väldigt kul eftersom jag berättade att bebisen kan höra det.

Har suttit och funderat på namn till plutten i magen och det lutar åt att det blir så här
Flicka: Tova Theodora Vilja Maria
Pojke: Nicholas Julian Valentine 
fast vi har ju tid på oss att bestämma oss...men när namnen väl fastnat så brukar jag inte kunna ändra mig för då känns allt annat fel.



Är ledig från jobbet idag och håller på och tömmer det föredetta gäst-/scraprummet på saker....äntligen ska det börja målas om där inne så jag slipper den hemska furun. Detta rum ska sedan bli mitt och Dannes sovrum men det måste få vädras ur ordentligt först innan vi kommer kunna sova därinne.
Rummet vi har nu ska också målas om men det blir när vi kunnat byta först...det rummet ska bli bebisrum och även där ska alla trädetaljer målas vita. Det ska tapetseras om där också men jag vet inte riktigt hur än men blir nog en stor fondvägg iaf och allt annat vitt. Funderar hårt på tema av något slag men kommer inte fram till något vettigt och det ska funka för både kille och tjej.

Men var gör jag då av alla mina scrapsaker och gästsängen??? jo det ska ni få se bilder på sedan när det är åtminstonde någorlunda färdigt där.
Kommer iaf att sitta i stora rummet uppe och det blir så bra så.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Eva

Yay! Vitmålade väggar ^^ Mycket bättre än ful Furu. Btw jag hjälper gärna till med planerning av bebisrum :P

2009-07-26 @ 14:51:23
Postat av: Scraptroll

ja visst är det sååå mycket snyggare med vita väggar än äcklig furu. Kom med idéer du det skadar aldrig med många sådana :-)

2009-07-30 @ 14:24:02
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback