Bär på gång

varit ledig 2 dagar nu från jobbet och fått lite gjort hemma iaf.
Igår plockade vi 2 liter röda vinbär och fryste in..mer än så tyckte jag inte behövdes utan resten får ungarna äta upp.

Här syns Danne, Amanda och Felicia(bakom busken) när de plockar vinbär.




Idag har vi plockat blåbär i skogen tillsammans med Eva.
Fast Eva och jag han inte plocka allt för mycket innan vi flydde snabbt som attan in i bilen igen då bromsarna var som tokiga efter oss. Danne var den som var duktigast och Amanda hade riktigt kul.
Lite hallon blev det också, med betoning på lite.


Vi plockade väl ca 1½kg blåbär tror jag.


Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback