Intensiv dag

Det har varit en väldigt intensiv dag idag.
Det började med att jag klev upp kl 7 och klädde på mig åt frukost och allt sånt och 7.50 satte jag mig i bilen och åkte till Sandviken, ja jag hade såklart en tid att passa...jag skulle ju vara hos dietisten på sjukhuset kl 08.15.
Väl framme och inte en minut till godo så visste jag inte vart jag skulle men tog rätt kassa iaf och fick sedan vägledning bort till dietisten. Dte var en trevlig tjej som frågade en del om mina matvanor och lite om motion. Vi kom fram till sånt som att jag väldigt enkelt ska börja minska på chips/godismängden på kvällen för att sedan kunna gå över till varannan kväll helt utan chips/godis lr annat att äta på. och tillslut ska jag helst inte äta godis jämt och ständigt.
Det är en väldigt svår vana (lr ovana, hur man vill se på det) för jag har ju ätit godis nästan varje dag sedan jag började högstadiet. Ska tillbaka till dietisten igen om 3 veckor och gå över hur det går och om jag ska gå vidare.

På vägen hem tog jag en sväng in på Ica i Storvik och köpte ett storpack ballonger och lite serpentiner åt Amanda.

**Amanda fyller 4 år idag (därav ballongerna) **
Hemma igen kl10 ungefär och han inte göra mycket innan Amandas bonusfarfar Stefan och hennes faster Jessica dök upp. Av dem fick hon först en väldigt mjuk och skön tunika i svart och vit(blommor) och sedan en rosa luvtröja.
De spelade en del med Amanda medan jag och Eva fortsatte förbereda tårta, kaffe och allt sådant.
Medan vi fikade så kom Amanda dragande på ballongerna och vi blåste upp alla ballongerna och några hamnade t.o.m i taket :-D

När klockan blev ca 12.45 så åkte de hem och vi satte oss och åt lunch.

Strax efter kl 13(kanske 13.15) kom Amandas morfar Christer, bonusmormor Barbro och såklart deras lilla pudel Cindy, av dem fick hon dock-kläder(till Skrållan) som Barbro sytt själv och de var riktigt söta :-) Hon fick också pengar insatt på sitt konto som hennes morfar startat upp åt henne. De stannade och fikade och vi pratade m.m sedan var klockan nästan 15.00 och det var dags för dem att åka vidare.

Då fick vi 1½ timmes brejk från besök så vi kunde pusta ut och tänka på annat en liten stund.

kl 16.30 fick vi besök av Farbror Dennis, Cattis och kusinerna Anna och Nisse...även Farfar Olle och bonusfarmor Anna-karin följde med. Av dem fick hon 2 par långärmade tröjor, 1 par byxor och 100kr i ett kuvert.
Amanda var vid det här laget inte alls sugen på att fika men satt en stund vid bordet iaf sedan drog hon med sig kusin Anna upp på rummet för att leka snövit/askungen.
Vi andra satt kvar nere och pratade och efter ett tag åkte Olle och Anna-karin hem igen.


När de åkt så kom  Amandas mormor och mostrarna Anna och Elin + tant Cicki(min kompis). Av mormor fick Amanda 1 par byxor, 1 långärmad tröja, 1 leksaksmobil och ett Hello Kitty Memory
 Av Anna(och Per, som inte var med) så fick hon en radiostyrd bil som blev väääldigt uppskattad även om hon inte kan köra den förän imroogn eftersom batterierna måste laddas först'
Det tog inte allt för långt tid innan Cattis, Dennis, Anna och Nisse åkte hem igen.

Så när klockan blev över 18 så åkte resterande gäster också hem, så då åt vi middag.

Som sagt, en intensiv dag har det varit med en massa fart och nu ska jag gå och se på Top Model 11 och bara koppla av så att jag kan somna utan problem när det blir läggdags.

Go natt
Av

Kommentarer
Postat av: neta

Klart att jag inte kritiserar Dig ler

Jag spenderar mina dagar som jag vill.. och Du Dina... Eller hur?

Jag är ju lyxhustru och har allt tid i världen att sitta vid datorn...

Man gör ju det man tycker är kul...

Men jag hinner i a f med att städa, laga mat, baka... och handarbeta.. i massor...m.m. m.m.

Det måste vi ju alla göra... vad vi gör efter det på vår lediga tid... ja det väljer ju var och en själv.

Ha de bra och hälsa lilla fröken och gratulera så mycket...

Jag ska sticka något till hennes docka och skicka till henne om jag inte kommer iväg till Er någon dag framöver...

Kram!





2009-01-29 @ 08:59:48
URL: http://bougavilla.spaces.live.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback