Bula i huvudet

Igår hade jag egentligen tänkt stanna hemma hela dagen men jag pratade med min kompis Susanne som jag träffar så sällan och hon bjöd med mig och Amanda till Lasse Åbergs utställning och jag kunde bara inte tacka nej.
Det var väldigt fina konstverk som han och hans fru hade gjort och jag har lite svårt att säga en favorit men det skulle kunna vara förmögenhetskatten.
Amanda sprang runt som en liten toka därinne och drog i mina kläder och var allmänt dryg.
Vi fortsatte in på biblioteket för att låna lite böcker, men först busade jag med Amanda i lekhörnan där och vi hade jätte kul.
 När vi var färdiga med boklånandet fortsatte vi till Selmas för att ta en fika och när vi nästan var färdiga så började Amanda dra mig i håret för att få uppmärksamhet och Susanne frågade om hon kunde göra en fläta men det ville Amanda inte svara på riktigt, så då frågade Susanne henne om hon skulle lära henne göra en fläta och det tyckte Amanda lät kul.
Så Amanda fick ställa sig på en stol lite snett bakom mig och Susanne stod bakom för att visa med mitt hår hur man flätade...det tog ungefär 10 sek så tar Amanda ett steg bakåt och slår en baklängesvolt över stolens ryggstöd och far med huvudet före ner i golvet och det small till rejält. Hon grät högt efteråt och hon satt i mitt knä och grät så inte kunde svar när jag frågade vart hon hade ont.
När hon började lugna ner sig lite så kom en av de anställda inne på Selmas och frågade hur det gick och talade om att de hört smällen i golvet ända bort till kassan där de står hela tiden.
Vid det laget så hade Amanda fått en bula i huvudet och jag talade om det för henne och hon erbjöd sig att hämta något kallt. Jag tackade ja då jag tänkte att svullnaden skulle kunna lägga sig lite men sen kom hon med en isglass(Piggelin) åt Amanda och jag blev lite smått paff faktiskt, det var ju en jättesnäll tanke och visst hjälpte det men jag trodde ju att hon skulle hämta is i en handduk lr nått sånt
Amanda ville först bara åka hem och inte alls ha någon glass, men hon ångrade sig efter en liten stund och då tar gullungen glassen och håller den mot huvudet alldeles på eget bevåg ..men sen sade jag åt henne att glassen skulle smälta om hon inte åt upp den och när glassen väl var slut så var Amanda glad igen men med en stor bula kvar i huvudet.

Sen var det då dags för Susanne, Mange och lilla söta sovande Vickan att röra sig till nästa ställe och jag skulle vänta in Eva så jag kunde skjutsa hem henne till östanå.
 
Ute i Östanå så skulle Amanda gå ner för trappen och halkade till och gjorde illa sig i ryggen också...det var visst en riktig olycksdag för lilltösen.
Mamma bjöd på mat innan vi skulle åka hem och då följde Eva med oss.

Sen hände det inte så mycket mer den dagen

Idag är Amanda iaf pigg och bullan i huvudet har minskat en aning, men hon är såklart fortfarande öm.
Idag ska vi iväg och träffa Cicki och ta en fika med henne och jag hoppas nu att Amanda ska ta det lite lugnare idag, men hon är ju en liten busunge så man vet ju inte riktigt vart det slutar.

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback