Trött...

Igår blev det inget alls skrivet här inne mest för att jag inte satt vid datorn så mycket igår.

Strax efter kl 1 på dagen så tog jag bilen och körde lugnt in till Sandviken via Promillestigen och hade gott om tid på mig när jag kom upp till sjukhuset och dietisten som jag hade tid hos kl 2.
Jag ska inte dit något mer nu men ska kämpa på med att inte äta godis varannan kväll till jag klarar av att ta nästa steg och låta bli godis 2 kvällar på raken och så ska det sedan fortsätta men jag tar det i min egen takt.
Det känns skönt de kvällar när man är stark nog att låta bli godiset för man slår inte ihjäl sig själv efteråt med självförberåelser och illamående för vad man precis gjort.
Jag har gått ner ca 1kg bara av att ta bort godis varannan dag så jag kan definitivt se att det kommer gå bättre om jag fortsätter.
Jag tänker dock inte stressa för då kommer det bara att köra ihop sig och det slutar med att jag ger upp det hela.

Efter att jag pratat med min dietist så åkte jag en sväng till Ö&B för att fördriva lite tid innan jag skulle hämta Eva.
Vid 3 tiden så plockade jag upp henne och vi åkte intill Valbo för att "fönstershoppa" lite och det gick bra...jag hade presentkort på ikea och köpte en stång med plasthållare till som Amanda skulle få ha sina pennor och kritor i, men det var också det enda som jag köpte om man bortser från en varsin banan åt Eva och mig och lite vatten. 

Men vi var borta länge och jag kom inte hem igen förän klockan var nästan 7 på kvällen.



Idag ska jag tvätta lite har jag tänkt och sedan vet jag inte.
Jag måste försöka att hålla mig lugn då mitt humör inte är det bästa just nu, jag är bara sååå trött hela tiden och jag orkar inte alls med Amanda...jag får så dåligt samvete när jag inte orkar ha henne runt mig hela tiden och blir förbannad för minsta lilla grejj. Stackars tjej hon skulle behöva komma hemifrån ett tag.
Saken är ju den att den här lilla  4 åringen verkar inte alls förstå varför jag är sur och grinig utan hon hänger bara ännu mer på mig eller så blir hon ledsen och då blir jag ännu grinigare och samvetet får sig ännu en törn och jag vill bara gråta.
Jag vill bara skrika rakt ut och komma härifrån ett tag, men det funkar ju inte :-/

Fy, jag är så nere just nu så det är inte sant.
Det är ingen fysisk smärta som  plågar mig och som andra människor kan förstå, utan det är mer psykiskt och det är jobbigt på ett annat sätt och är inget som märks utanpå en människa såvida man inte slår bakut och blir grinig och trött som jag. Men runt andra så visar man inte att man har det så jobbigt och de förstår inte.

Nackdelen är att jag knappt själv förstår vad som är fel
 
jag orkar bara inte vara här....orkar inte lyssna......bar sitta här vid datorn och slippa tänka ...eller kanske sova bort hela dagarna...men det mesta slutar med att man blir fast med sina egna tankar och man blir bara mer och mer deppad
.

Nä, nu får jag sluta om jag alls ska orka med idag


Hoppas att alla ni andra iaf får en superhärlig dag

Kommentarer
Postat av: Eva

Leena.. jag tror att du och jag känner samma saker.. Känns så när jag läser detta.

2009-02-17 @ 15:50:02
URL: http://daydreama.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback