Samtal


Igår satt jag som vanligt vid datorn på förmiddagen och så ringde plötsligt min mobiltelefon så jag svarade naturligtvis och det var min lillasyster Anna i andra änden.
Hennes sambo Per hade precis åkt till jobbet och själv så höll hon på att städa men ville ha lite sällskap, då jag ändå skulle hem till henne på eftermiddagen så bestämdes att Amanda och jag skulle komma dit tidigare istället.
Väl där så hjälptes vi åt att bära ut hennes sopor och sortering och sedan fortsatte Anna städa inomhus och Amanda hjälpte till att dammsuga.
Jag passade på att laga lunch åt oss tre och Danne som snart skulle sluta jobbet och möta oss hos Anna. Blev potatis, köttbullar och brunsås , riktigt gott.

Efter maten så hjälpte jag Anna att torka golven då hon återigen har fått ont i sin ena hand och fot.
Danne dök upp nån gång runt 14.30 och var nog glad att dte fanns lite mat han kunde få i magen också, sedan satte han sig att spela Anna och Pers nya PS3....vi har ju funderat själva på en sådan, men han var inte alls imponerad av kvaliteten o.s.v så det blir nog ingen ps3 hos oss.


Åt lite glass också innan vi begav oss till Leklust för att byta Amandas radiostyrdabil som hon fått av Anna i födelsedagspresent. Det gick så smärtfritt så och vi fick en ny bil som ska provköras idag tror jag.


Åkte också ut till Östanå för att hälsa på resten av familjen  och där stannade vi en liten stund, tittade lite på det lilla spelrummet uppe som de nyinrett och det var riktigt mysigt där.


Nästan hållplats var Ica Maxi, där handlade vi lite olika grejjer och var också in en sväng på Willys och köpte juice eftersom det var slut på Ica, passade på att köpa en stor påse med ris också för på Ica är det bara småpåsar nu mer.


Hemma igen så tillagade jag blodpudding och sedan var det sängdags för Amanda.

Danne och jag tittade på National treasure 2 på tv1000(någonting)  och sedan var det läggdags framåt 22.

Det var den dagen :-D

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback