dagis?

Trötthet är ordet som beskriver min vardag den här veckan...jag är så fasligt trött hela tiden men försöker att ändå göra lite vettiga saker här hemma.
Jag går runt och plockar lite både här och där och nu har jag precis vikt ihop tvätten som hängdes på tork igår.
Imorgon ska jag dammsuga och torka golven och det ska bli så skönt när det väl är gjort.

Vanligtvis brukar jag bli pigg och glad när solen tittar fram så man tycker ju att den här veckan så borde tröttheten ligga på ett minimum men jag är nog trött därför att jag förösker ställa om kroppens dygnsrytm till en bra sådan...jag försöker vakna 8 på morgonen och lägga mig runt 22 på kvällen och så läser jag lite på det innan jag somnar.
Det går rätt så bra med godisätandet..jag har inte dragit ner något mer nu utan försöker hålla varannan kväll fast ibland så hoppar vi två kvällar på raken. Jag prioriterar nu att ta en hårdmacka, juice och kanske en frukt när sötsuget sätter in till kvällen och dämpar då också hungern inför natten.




Idag ringde Lena Blixt från Kunskapskontoret...hon hade fått in våran dagisansökan och talade om att det tyvärr inte finns några dagisplatser alls kvar i Storvik just nu utan vi får välja på ett dagis i Gästrike-Hammarby lr ett i Norrsätra i Sandviken.
Passade iaf på att fråga om Amanda kanske kunde få en plats på Natt & Dag igen men det visste hon inte utan skulle kolla upp det med Monica Backman som ansvarar för placeringar där.
Får hon inte på N&D så får det bli Norrsätra men ett dagis i Sandviken kommer antagligen bara krångla till det och i så fall får hon börja på dagis i Storvik till hösten när det finns platser.
Det är lite jobbigt bara att behöva vänja in henne på ett nytt ställe där hon bara får stanna 4 månader och sedan börja nytt dagis igen...lite därför vi hoppas på N&D där hon redan känner fröknarna och de känner henne...Lena Blixt skulle höra av sig igen nästa vecka och så får vi se vad hon säger då.

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Jobb på gång? Eftersom ni ska ha dagis, kan väll inte sitta o skjutsa från Storvik till Sandviken om det inte är så att du ska börja jobba. Då är det väll bättre att vänta.

Trevlig helg

2009-02-13 @ 20:45:40
Postat av: Scraptroll

Jag söker jobb och hoppas på att få något sommarjobb och på det sättet komma in någonstans så jag aksnek kan få fortsätta åtminstonde som vikarie efteråt. Så jag måste ha en dagisplats innan sommaren annars hade vi självklart väntat :-)

2009-02-13 @ 22:59:29
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback