Ytterligare en vecka

Så är snart denna vecka också till ända och det är 2 advent idag.
Innan vi vet ordet av så har julen passerat, något som faktiskt är lite deprimerande. Jag kommer ihåg hur man tyckte att december var så fruktansvärt lång när man var yngre och att det aldrig blev julafton men nu bara flyger tiden förbi.

I Torsdags var det Nattöppet här i Storvik o jag gick dit med Amanda o hon fick åka den enda karusellen som fanns där(kopparna) och vi köpte lite godis. Det var mysigt att gå runt där och titta tillsammans med Amanda som annars får stå mycket åt sidan för lillasyster.

Igår lördag var Eva hit o scrappade lite julkort med mig...lägger inte ut några bilder på dem nu däremot då jag inte vill att mottagarna ska se dem innan de fått dem i handen.
4 kort är färdiga och 1 är halvfärdigt.
Amanda satt på sidan om o ritade, klistrade o fikade julmust, pepparkakor o ischoklad med oss.

Tova har nu fått för sig att dagarna är optimala för att sova o nätterna ja då ska man vara vaken o irritera sina föräldrar. Det blir väldigt hattigt med sömnen nu o emellanåt sitter jag vaken flera timmar varje natt innan hon vill somna om igen...sådana nätter gör att våra mornar blir väldigt sena då vi ju måste få igen sömnen någonstans. Lite positivt är ju att även Amanda sover ordentligt på mornarna nu o vaknar runt 8.30...fast inte hjäper det mot att hon är jättetrött redan till sena eftermiddagen.

Idag håller Danne på o gör iordning julskinka (o medan den står i ugenn sitter han såklart klistrad framför skidorna på tv) ...det ska bli riktigt mumsigt att äta den på en limpmacka med senap på *Yummy*

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback