Säkerhet o röd rumpa

Idag har jag o Tova varit på föräldraträff på Familjecentralen här i Storvik och ämnet för dagen var säkerhet.
Det mesta var bara uppdatering för min del som har barn sedan tidigare men var faktiskt inte riktigt hundra på hur man gjorde om barn sätter i halsen men nu vet jag hur jag gör på ett yngre barn iaf o vi fick prova det på en docka.
Vi fick också en sådan där testcylinder som ska föreställa ett barns luftstrupe och det är behändigt speciellt när man ska visa Amanda vilka saker som är för små att ha framme eftersom lillasyster kan sätta dem i halsen.

Var också in till bvc-tanten för veckokontroll av Tova.
Hon hade nu gått upp till 4455g och 55,5cm + halvcentimeter till runt huvudet också.
Stackars Tova är knallröd i rumpan  o sårig så vi skulle prova smörja med Inotyol istället för Idomin...jag ska försöka hålla mig borta från saker som småbarn reagerar på så mycket som möjligt. Mjölken har jag ju redan dragit ner på men ska undvika t.ex choklad också.
Ska börja ge Minifom också då hon har problem med mycket gaser i magen, men glömde köpa det när jag var in på Apoteket så får ta mig dit en vända till.


(Var förresten återigen en kortvarig mjölkstockning men jag verkar vara väldigt känslig så jag förösker att inte vara ute för länge i onödan för det verkar inte hjälpa att klä på sig.)

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback