Julafton

Ja nu är ju julafton förbi och snart är det ett nytt år.

I år firade vi vi julafton först i Järbo hos min svärfar. Vi blev bjudna på grötfrukost/brunch och vi gav och fick lite paket, samtalade och knäppte lite kort.
 Amanda lekte med Anna och Nisse och blev lite sur på Anna som efter bara en liten stund tyckte att nu fick det minnsan räcka och istället hamnade de framför tvn och tittade på Tingeling.
Vad barnen våra fick i julklapp både här o i Östanå kan ni se i de två inläggen här under och längre ner i detta inlägg lägger jag in bild på Dannes & mina julklappar.

På eftermiddagen åkte vi ut till Östanå och firade med min familj. Först spelade vi "Alias" medan jag ammade Tova och maten förberedes i köket. kl 15 satt vi allihop såklart bänkade framför (storbilds-)tvn och tittade på Kalle Anka och sedan var det dags för julmiddag. Fanns en himlans massa gott där men då de flesta har lika mat på sina julbord så talar jag inte om vad det fanns även om jag glatt kan tala om att det fanns kallrökt lax som jag verkligen sett fram emot då det inte blir jul utan det.
Runt kl18 öppnade vi paketen och i år valde vi att köra en för oss ny grejj...nämligen att vi tog ett paket i taget så alla fick se vad alla fick och jag tycker att gemenskapen blev så mycket större och hela paketöppnandet blev så mycket roligare än annars.

Mamma med familj fick några sällskapsspel av Tomten så vi provade spela ett av dem och det var faktiskt ett riktigt kul spel tyckte både jag och Danne

Innan det var dags att röra sig hemmåt så åt vi alla julaftnars efterrätt  enligt mig; Ris a la Malta.
Ja Ris a la Malta är en efterrätt som min bonusfarmor Maria alltid brukade göra när vi kom på besök med en tanke på att jag gillade det så mycket och speciellt så bjöds det på julafton.
Nu ligger uppgiften på mig något som jag tar på mig med glädje men även med en aning sorg o glada minnen då Maria inte längre finns hos oss och kan tillaga denna på sitt speciella sätt.

Det blev en väääldigt sen kväll för oss allihop men det är ju tillåtet på julafton. 



Danne och jag fick en burk med torkade kantareller och ett kuvert med 2 lotter(den ena var nitlott och den andra var det 25kr i vinst på) från Svärfar o Anna-karin.
Från Dannes mormor Berta fick vi 1000kr, välbehövligt och som redan har spenderats på nya kläder.
Från Mamma o Mats fick vi en superdupersöt tomte och en chokladask.
Från Eva fick vi en varsin tia-lott och vi vann också 10kr var på dem. 



Kommentarer
Postat av: Eva

Inte storbildstv, utan projektor på vägen om man ska vara noga :P

2009-12-31 @ 01:31:49
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Scraptroll

Eva: Ja just det..men kom inte på exakt vad det hette...stor bild var det iaf.

2009-12-31 @ 09:03:27
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback