BM-besök

Nytt BM besök idag och jag var väldigt nyfiken på hur värdena låg eftersom jag är så förbaskat trött hela tiden
SF-måttet(symfusfundus/livmodern) låg på 26 och tittar man på den allmäna kurvan så är det strax över det normala, så inga konstigheter där.
HB låg på 113 och är alltså inte riktigt ok än men på bättringsvägen.
Sockret låg på 5,4 och det var ju hur skönt som helst eftersom jag efter förra gången ev. kunde ha diabetes.
 Blodtrycket låg på 110/60...tror att det var bra iaf men jag är så dålig på sånt där.
Fosterljuden låg på 158 idag och det är lite högre än tidigare(155,147,150) men inte konstigt så livlig som bäsen är nu.

Ja det var skönt att prata med Helena idag, jag frågade bl.a om jag kommer få någon nogrannare undersökning mot slutet med tanke på hur lite fostervatten det fanns kvar när jag gått 16 dagar övertiden med Amanda...det var ju t.o.m mindre än vad de hade trott när de kollat med UL och sedan ville jag också veta eftersom Amanda låg med huvudet bakåt och jag inte öppnades mer än till 4,5 och sedan tillbaka till 4cm igen och då sade Helena att dessa kunde ha med varandra att göra...alltså att lite fostervatten gör att bebisen får lika mycket tryck på sig och har svårt att vrida som den ska så ev. ska jag då få komma på en koll hos spec. mvc när de närmar sig 40 veckor och även få ett utlåtande av en läkare så jag får snitt igen om förlossningen blir utdragen som förra gången.

Blev rekommenderad en massa vila av Helena och mycket annat kan jag ju inte göra även om jag vill så mycket mer än jag orkar :-/



Vill visa några plagg som jag köpt till bäsen...har ju så mycket kvar ifrån Amanda att jag bara köper om jag hittar något billigt som jag inte kan motstå.

Denna body har st. 56 och jag är så kär i brunt nu mer.



I st. 62 har jag hittat detta set med byxor, body och mössa.

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback