Nya familjemedlemmar

Igår tog Danne och jag oss en lång biltur ner till Finspång medan snällaste lillasyster Eva satt barnvakt till flickorna. Vi åkte kl 6 på morgonen och var framme i Finspång kl 10.40. Anledningen till att vi åkte dit var för att hämta dessa små raringar till nymfungar


Det är en vanlig grå som antagligen är en hona och den andra Lutino(Gul/vit) är antagligen en hane men helt säker på könen kan vi inte vara förän efter första (kanske andra) ruggningen när de minst 8 månader.


Här är den grås föräldrar(pappan längst in och mamman längst ut)


och Lutinons föräldrar(mamma till vänster och pappa till höger)



Igår var nymferna väldigt nervösa och det är inte förän idag som de har börjat slappna av och jag har kunnat hålla handen inne hos dem och t.o.m fått röra vid den grås ena fot så det märks att de inte är livrädda för händer och det är skönt.

Fast lite smått nervösa är de i övrigt..iaf lutinon som låter "frugan" få visa vägen.


Här har de båda lyckats hitta ner till matskålarna, men de äter båda ur samma skål...jag tror inte de förstått än att det är två skålar men det är så gulligt att se dem äta ur samma så jag säger nog inget till dem :-P


Vi är så otroligt nyfikna på hur deras personligheter är och har inte riktigt bestämt några namn än..även om jag på skoj kallat lutinon för Blondie och det verkar ha satt sig hos alla som hört det. Den grå har vi ännu ingen hum om namn på får se vad vi hittar på för passande :-)

Kommentarer
Postat av: Erica

hoppas dom ska trivas :) jo visst är det lite sött ändå att dom äter ur samma skål :)

2011-10-03 @ 00:08:47
URL: http://surpricebox.com
Postat av: Jessie

Märkligt att två grå kan bli lutino :)

Då har jag lärt mig nåt nytt idag med :)



Vilken fin bur, har du några mått eller nån ritning?

Är nämligen sugen på att bygga en egen :)

2011-10-15 @ 12:53:33
URL: http://sarakechi.blogspot.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback