Grillat

Nu är grillen tänd för första gången i år  och faktiskt så tror jag att det är första gången på 2 år(jag var ju så dålig under graviditeten) men är inte hundra på det.

Det vankas grillat fläskkarré, potatisklyftor och bea med lite gurka och paprika på sidan om.
Till efterrätt så blir det sedan färska jordgubbar med vispad grädde till.


Vad har vi då gjort hela dagen?
Jo vi började såklart morgonen med gemensam frukost men sedan försvann Amanda ut för att leka med Felicia och Danne o jag satte igång att röja av verandan(medan Tova tog sovmorgon) från alla 1000plastbitar som taket exploderat i så nu är där rent o fräscht.
Efter lunch åkte Danne iväg o hyrde ett släp som vi sedan packade full med skräpet från verandan och en del från boden också sedan fortsatte han in med det till Sandviken.
När han kom hem så fick han inte stanna här länge innan vi allihop packade oss in i bilen för att åka o köpa en ny större cykel till Amanda.
Hittade en fin mörkrosa för ca 1100kr på Coop i Valbo...hemma igen  så monterade Danne ihop den och sedan tog jag Tova i vagnen och Amanda hjälmen på med Danne bakom sig för att hålla i cykeln åt henne...å snacka om att ungen kan om hon vill..det står nog inte på innan han kan cykla om hon fortsätter som hon började :-D



Nu ska jag äta, Go kväll!

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback