Bättre :-)

Dagen har gått bättre än det kändes som den skulle göra när jag vaknade och det är alltid skönt när det blir så!

Fick ett samtal ett tag innan lunch ifrån...en släkting... och det lättade upp min dag en hel del. Så här efteråt går jag runt och ler när jag tänker på vårat samtal och emellanåt blir jag lite gråtmild, vi brukar inte prata på det sättet men det var skönt att få ur sig hur man faktiskt mår och prata med någon som verkligen förstår.
Tack för att du ringde :-) jag ska definitivt tänka över det du sa.
Vid det här laget på dagen är vi allihop trötta och det är runt tre-fyratiden på eftermiddagen som det brukar kunna vara som värst med busandet från yngsta dottern men även om hon såklart gör en del småsaker ibland så är det inte såå farligt idag och Amanda försvann iväg till en kompis en stund.
Även om jag inte ångrar att jag skaffat två barn så är det otroligt skönt att bara vara ensam hemma med en av dem...de är lugnare när de är ensamma och de slipper tävla om uppmärksamheten hela tiden och jag slipper känna mig så splittrad för det är jag ju ändå :-/
Även om jag mått dåligt den här helgen och varit totalt uttråkad så har jag iaf gjort något vettigt som igår då städade jag köket och det är såå skönt att komma in där nu och idag så tog jag äntligen itu med fåglarnas bur som var alldeles full av tappade fjädrar/dun, halm och gamla fröskal och annat som naturligt hamnar i en fågelbur :-p
De där dunen flyger runt hela huset och sönderbitna halmen hamnar överallt i matsalen men nu är det rent där igen och jag får se om jag orkar ta itu med städning av golv m.m de kommande dagarna om inte så är karln min ledig några dagar och kan hjälpa mig. Har ju plockat ner julgardinerna nere och skulle vilja få fönstren tvättade och nya gardiner strykta och upphängda men då ska det dammsugas först och dammtorkas. Så skönt med en karl som inte flyr fältet så fort jag säger "städa" även om det kanske blir några suckar så hjälper han mig och det älskar jag honom för!

Kommentarer

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback