ATC

Jag har nyligen träffat några tjejer på SvenskScrapbooking.se och vi gick ihop i en FB-grupp där nu skriver flera gånger om dagen. Det är ett gäng med otroligt härliga tjejer och vi har vid det här laget haft scrapträff 2ggr. Första gången var hemma hos mig och det var lite nervöst men jag såg fram emot att få nya vänner och då sådana med samma intresse som mig. Vi är 8 tjejer i gruppen och en av dem är min syster Eva och resten tänker jag inte nämna vid namn utifall de inte vill det.
Till våra träffar har vi börjat med något som är helt nytt både för mig och flera i gruppen...nämligen ATC (Artist Trading Cards) det är kort i storleken 3,5" * 2,5" och som man dekorerar efter t.ex ett tema.
Första träfeen hade "Jag" som tema och vi skulle du scrappa med sådant som var typiskt för oss och/eller om något som hade med oss själva att göra.

Mina kort blev dessa:

Jag gjorde likadana kort då jag inte hade fler idéer på hur jag skulle utforma dem annars. Texten "Sweet Sin" och 2 muffins(text och muffinstämplar som finns på Panduro) pryder dessa ATC då min stora svaghet är sötsaker i olika former.

Tillbaka fick jag dessa kort där mitt är längst ut till höger och det är så härligt att se hur man kan göra något med samma tema och få så olika resultat. Varje kort är så fint på sitt eget sätt och har en liten personlighet kan man säga..kanske för att det beskriver människor(ur deras eget synsätt) som jag håller på att lära känna :-)


I swapp nummer 2 så var temat: Steampunk med våran egen tolkning

Mina kort visar jag här ett och ett då de är olika de flesta har jag gjort med falsk metall-teknik

En uggla med kugghjul och bling till ögon

Det är farligt att leva Man kan dö

Dreams

Travel

Gammal kärlek rostar aldrig

Lika barn leka bäst


Korten jag fick tillbaka ser ut såhär(saknas ett kort då en tjej blev sjuk) och man kan verkligen se hur olika material vi använder oss av och hur olika vi tolkar temat Steampunk(mitt kort som jag får behålla är det till höger), jag är verkligen imponerad av de andra tjejerna och dessa kort kan jag sitta och titta på hur mycket som helst


Som ni kanske märker så får jag en hel del av att få vara med i den här gruppen och jag hoppas att de kanske också förstår det så småningom. Vänner är något jag inte har så gott om men jag har hellre några få nära och riktiga vänner, än många och falska...och dessa tjejer känns som det första :-)

Kommentarer
Postat av: Diana Lovatt

Det var roligt att läsa detta och jag håller med dig.

Synd bara att jag ej känner mig lika säker på dessa kort, men en dag så skall jag med våga mig på det.

2012-03-07 @ 12:38:55
URL: http://www.cerecia.se/blog/
Postat av: Scraptroll

Diana: Det tror jag säkert att du kommer klara av och vi har ju inga krav mer än att man försöker :-)

2012-03-07 @ 15:13:07
URL: http://scraptroll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Leena, visst känns det som vi blivit vänner snabbt. Jag tror det delvis beror på våra fina ATC kort :)

2012-03-07 @ 18:51:57
Postat av: Carina

Googlade atc kort och hamnade hos dig. Här fick jag många fina tips, ska precis till att göra mina första atc. Tack för inspirationen. Glad Påsk!!

2012-04-06 @ 15:32:54
URL: http://www.cajaba.blogspot.com

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback