Borta bra, Men hemma bäst!

I måndags så startade Dannes semester och vi "firade" det hela med att ta med oss barnen och deras moster Eva på en Cinderella-kryssning...vi har verkligen haft kul men det har även varit ansträngande...att åka på en sådan kryssning med små barn är inte direkt idealiskt :-p
Vi åt en massa god mat, flickorna lekte och träffade Villie Viking, Eva passade flickorna medan Danne och jag bokade in oss för badritualen på Cinderella SPA och även en varsin 10minuters behandling med hårbotten och nackmassage...det var jätteskönt!  (och när tjejen var klar och jag egentligen skulle rest mig och gått där ifrån så började hon fråga om jag hade fått nån diagnos på min hud i ansiktet och syftade på hudens rödhet och struktur...det har jag inte fått och hon rådde mig att kolla upp det på en gång då hon trodde starkt på rosacea i första stadiet och hon berättade att det kan bli MYCKET värre. Jag har funderat mycket på sistonde över min hud och inte alls kännt mig bekväm och t.o.m fått frågor om varför jag är så röd och knottrig...sökte t.o.m på rosacea och funderade på och söka hjälp men detta fick mig att ta steget, så nu har jag ringt HC och bokat tid hos läkare...sedan är det bara att hoppas på en remiss till Hud i Gävle).
Även om vi hade jätteroligt så skulle vi aldrig göra om en kryssning med en 2-2½åring igen...det var extremt jobbigt med en liten fröken som inte ville äta, skulle bytas blöja på mitt i maten och som bara sprang iväg och vägrade lyssna alls. När vi skulle hem så var vi helt slut...alla utom föraren(Danne) somnade innan vi ens kommit ut ur stockholm!
 
När vi kom hem så kände jag verkligen att ordspråket Borta bra, Men hemma bäst! stämde så otroligt bra in och man är verkligen glad över att vara hemma och kunna slappna av igen.
 
Lägger in bilder från resan vid ett annat tillfälle :-)
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Ni hade tur att jag hade glömt bort hur jobbigt det är att vara barnvakt :P Men det var mest kul iaf även om det blev jobbigt ibland :P

Svar: haha jo det var väl tur det ;-)
Scraptroll

2012-07-04 @ 15:07:41

Här kan du skriva ett meddelande till mig:

Vet du vad du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Jag vill gärna veta din bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback